موتورهای کاوش محاسبات ظریف الگوریتم های خویش را پنهان نگه میدارا هستند. با این وجود، اکثری از کارداران درجه بندی به خیر و خوبی شناخته گردیدهاند.
فاکتورهای سکو بندی موضوعی بسیار گزینه دعوا در دنیای seo میباشند. بخش اعظمی از آن ها رسما به وسیله گوگل پذیرش گردیدهاند، البته اکثری از آن ها در سطح گمانه زنیها و تئوریها ماندهاند. از نقطه حیث عملی، اصلی میباشد که روی عواملی تمرکز نمائید که تأثیر ثابتی داراهستند، البته همینطور کوشش فرمائید «نمره بهتر» را در تمامی مسئلهها محافظت نمایید.
ولی، هر چیزی که عموم فکرمیکنند استدلال مرتبهبندی میباشد، حقیقتاً بوسیله موتورهای کاوش به کار گیری نمیشود (در صورتیکه چیزی با سکوهای فراتر مرتبط باشد، لزوماً چیزی وجود ندارد که گوگل در الگوریتم خویش استعمال مینماید). از سوی دیگر، بعضی از کارداران درجه بندی پذیرش گردیده صرفا اثر بسیار یه خرده بر درجه بندی داراهستند.
دست اندرکاران توفیق گوگل (آنهایی که بیشتر با جايگاه های فراتر مرتبط میباشند):
محتوای هدفمند: شما بایستی شناسایی نمائید که اشخاص چه چیزی را کاوش مینمایند و محتوای کیفیت خوب متناسب با نیازهای آن ها ساخت نمایید.
اینترنتوب سایت قابل خزیدن: اینترنتتارنما شما بایستی به راحتی بوسیله موتورهای کاوش پیدا گردد.
چگونگی و کمیت پیوندها: هرچه صفحه های باکیفیت بیشتری به تارنما شما لینک و پیوند داده شوند، از دید گوگل اعتبار بیشتری خواهید داشت.
محتوای بر اساس مقصود مخاطب: seo صرفا بهاین وجود ندارد که از چه کلماتی به کار گیری می کنید، بلکه به نوع محتوا و جامعیت آن نیز مربوط می شود. بازدیدکننده را شادمان نمائید تا گوگل نیز شادمان گردد.
محتوای اختصاصی: راجع به استعمال از محتوای تکراری در وبسایت خویش بسیار مراقب باشید.
تخصص، توان، پشت گرمی (EAT): سیگنالهای E-A-T به وسیله نظارتکنندگان چگونگی گوگل محاسبه میشوند. هیچ وقت فراموش نکنید که تخصص و امکان را نماد داده و ثابت نمایید و تنها راجعبه موضوعاتی بنویسید که در حوزه کاریتان میباشد.
محتوای جدید: بعضی از موضوعات جدیدا بیشتری نسبت به سایر نیاز داراهستند، ولی با این وجود، می بایست به صورت تروتمیز محتوای خویش را آپ تو دیت نمائید.
نرخ کلیک: تگهای تیتر و توضیحات متا خویش را برای بهبود CTR صفحه های خویش با صرفه نمائید
سرعت اینترنتتارنما: مطمئن گردید که بازدیدکنندگان شما ناچار نیستند برای بار گذاری ورقه زیاد درانتظار بمانند، در غیر این شکل، احتمال متعددی وجود دارااست که پیش از بازدید حقیقی و واقعی آن را شکاف نمایند.
روی هر دستگاهی عمل مینماید: اینترنتوب سایت شما بایستی روی هر دستگاه و اندازه کاغذای به طور کامل شغل نماید (به حافظه داشته باشید که اکثر یوزرها وب از روش دستگاههای گوشی میایند!)
دقت: چگونگی محتوا بی شک مهم ترین ادله بهینه سازی میباشد (دقت داشته باشید که از هر ۱۰ برهان اصلی ۵ دلیل مرتبط با محتوا میباشد). برای شناخت بیشتر با ساخت و ساز محتوا، قرائت نوشتهیعلمی پایین را سفارش میکنیم:
ساخت و ساز محتوا چیست؟
اصطلاحات ایجاد محتوا
دست اندرکاران اساسی دیگری که ممکن میباشد اثر مثبتی بر مرتبه شما داشته باشد:
عمق محتوا
با صرفهسازی تصویر
مرجعیت موضوعی
ورقهای با ساختار مطلوب
اشتراکگذاری اجتماعی
به کارگیری از HTTPS
موتورهای جستجوی متعددی وجود دارااست، البته صرفا گوگل میباشد که بیشترین بسط را در بازیابی داده ها، فهم و شعور لهجه طبیعی و پردازش لهجه طبیعی داشته میباشد. در ۲۵ سال قبل، موتورهای کاوش از بررسی بر طبق متن خالص به بعدازظهر یادگیری ماشینی تکان کردند. seo از seo معیارهای اثبات به عمل در جهت تجارب کاربری باصرفه عوض شده میباشد. سئوکاران زرنگ می دانند که بایستی از بک لینک و پیوندها و محتوا بالاتر بروند. آنان بایستی نیازهای جستجوگران را در مورد یک واژه کلیدی فهم و شعور نمایند.
استیناف عبارات کلیدی
پژوهش لغت ها کلیدی (Keyword Research) یک کدام از شغل های اصلی seo میباشد. درین قسمت، خواهید آموخت که چه گونه منزلت خویش را پیدا نمائید و به چه شکل لغات کلیدی قابل قبولی را که میتوانید برای آن ها مرتبه خویش به دست بیاورید را پیدا فرمائید.
پژوهش کلمه ها کلیدی می بایست اولین گام در مسیر سئوی شما باشد. به ویژه در دو نمایش رایج اساسی میباشد:
آشنایی رده خویش: هنگام فعال سازی یک اینترنتوب سایت نو، پژوهش ها لغات کلیدی قادر است یک نمای کلی از موضوعات فرعی برای اشخاص در حوزه یا این که صنعت شما دیدنی باشد.
یافت کردن ایدههای محتوای تازه: تفحص لغات کلیدی میتواند به شما یاری دهد شایسته ترین زمانهای کلمه و واژه کلیدی را پیدا نمائید و استراتژی محتوای خویش را اپریزی فرمایید.
لغات کلیدی را کجا پیدا کنیم؟
شیوه های مختلفی برای یافتن عبارات کلیدی وجود داراست. اولی وظیفه شما این میباشد که کلمه ها کلیدی اول را بیابید. عباراتی تحت عنوان اساسای برای یافتن ایدههای کلیدی بیشتر به کارگیری نمایید. از جمله در حالتیکه یک بلاگ درباره قهوه فعالسازی میکنید، کلمات بی آلایشای مانند «دانههای قهوه»، «ماشینهای قهوه» یا این که «اسپرسو» خوب خواهند بود.
نحوه کلاسیک برای جستجوی لغات کلیدی:
پیشنهادات گوگل (Google Suggestions): گوگل بخش اعظمی از پیشنهادات واژه کلیدی را مستقیماً در SERP ارائه می دهد. خصوصیتهایی مانند کامل شدن خود کار گوگل یا این که جستجوهای مرتبط می توانند منبع خیر و خوبی برای ایدههای کلیدواژه باشند. با استعمال از خصوصیت کامل شدن اتومات، تنها بایستی واژه و کلمه کلیدی خویش را در جستجوی گوگل بنویسید و پیشنهادات به صورت اتوماتیک ظواهر میگردند. پیشنهادات بر طبق جستجوی حقیقی و واقعی گزینه استعمال عموم در سراسر دنیا میباشد.
اعتنا: خلال گوگل، پلتفرمهای بسیار دیگری نیز وجود دارا هستند که می توانند به شما در یافتن ایدههای تازه برای کلمه ها کلیدی امداد نمایند. روی آنهایی تمرکز نمایید که اشخاص در موضع شما از آنان برای پرسیدن پرسش، برقراری رابطه و به اشتراک گذاشتن ایده به کار گیری مینمایند. یک سری نمونه: Reddit، Quora، YouTube، انجمنها، مجموعههای فیسبوک… .
وسعت کاوش
در پیشین، تولیدکنندگان محتوا تنها برای یافتن کلمه ها کلیدی با وسعت جستجوی بالا، پژوهش ها عبارات کلیدی را جاری ساختن میدادند. آن ها این کلمه ها را در محتوا قرار میدادند تا الگوریتمهای موتور کاوش را فریب داده و از سکوهای بالا در جستجوی ارگانیک اعتقاد و باور نتایج نمایند. از آن مجال، پژوهش ها کلمه ها کلیدی بسیار غامضخیس گردیده است.
عبارات کلیدی وقتگیر (Long-tail keywords) در مقابل وسعت کاوش (Search Valume)
اکثری از راهنماهای مطالعه لغات کلیدی سفارش مینمایند بر روی لغات کلیدی به اصطلاح زمان بر تمرکز فرمائید. لغت ها کلیدی که خاصخیس میباشند و معمولاً از لغات بیشتری تشکیلشدهاند.
دلیلش معمولی میباشد: عبارات کلیدی بلند معمولاً دشواری کمتر و نرخ تبدیل بالاتری دارا هستند. چرا که کاوش خاصخیس میباشد، به این ترتیب احتمال بیشتری وجود دارااست که استفاده کننده در مسیر خرید جلوتر باشد. برآوردها علامت میدهد که حدود ۷۰٪ از آحاد ترافیک وبسایتها از لغت ها کلیدی بلند میباشد.
سکو بندی تنها برای کلمه ها کلیدی با وسعت بالا مدام قابلیت پذیر وجود ندارد. واقعیت این میباشد که تحت عنوان یک تارنما نو، به آسانی نمیتوانید برای عبارات کلیدی تبارک درجه به دست بیاورد. این به آن معنی وجود ندارد که بعد از ثبت خویش در بازار و استحصال اقتدار، آن را آزمون نکنید.
تمامی چیز در خصوص تحلیل شانس حقیقی شماست. معیاری به اسم دشواری واژه و کلمه کلیدی قادر است به شما درین دستور یاری دهد.
دشواری واژه و کلمه کلیدی
وقتی که لغت ها کلیدی را که می خواهید برای آنها مرتبه به دست بیاورید را نظارت میکنید، بایستی با چک موقعیت شما در رقابت دریابید که چقدر وصال به غرض دشوار خواهد بود. معمولاً با معیاری به اسم دشواری کلمه و واژه کلیدی این مورد ذکر می گردد.
اکثر ابزارها، دشواری واژه و کلمه کلیدی در مقیاسی از ۰ تا ۱۰۰ نشانه داده میشود. هر چه امتیاز فراتر باشد، جايگاه یک برای واژه و کلمه کلیدی دشوارتر میباشد. این بر طبق اعتبار سکو صفحه ها برای واژه و کلمه کلیدی داده گردیدهاست.
اعتنا به دشواری واژه کلیدی به شما امداد مینماید تا:
با اینکار شما یک نمای کلی از عبارات کلیدی «اساسی» و رقبای «بلندمرتبه» در موضع شما اخذ خواهید کرد.
شما کار کشته خواهید بود لغات کلیدی را که شانس حقیقی و واقعی جايگاه بندی برای آنها را دارید شناسایی نمایید.
می توانید با دقت بر کلمه ها کلیدی که میتوانند حاصل نیکی را برای شما به ارمغان بیاورند، در طی صرفهجویی نمایید، حتی درصورتی که هنوز توان متعددی ندارید.
اعتنا: مقادیر دشواری کلمه و واژه کلیدی ممکن میباشد در ابزارهای گوناگون مختلف باشد. شما می توانید نمره ۳۰ را در یک ابزار و ۵۰ را در ابزار دیگر دقیقاً برای به عبارتی واژه کلیدی ملاحظه کنید. چراکه محاسبات بر طبق معیارها و الگوریتمهای پاره ای گوناگون میباشد. نکته حائض اهمیت مقایسه حاصل در یک ابزار میباشد.
رابطه واژه کلیدی
نکته انتها اینکه واژه و کلمه کلیدی شما می بایست کارتان مرتبط باشد. معمولیترین رویه اعمال یک تجزیه و محاسبه SERP مطلوب برای یافتن مفاد ذیل میباشد:
اینکه آیا میتوانید با اینترنتوب سایتهای دیگر در SERP برای استحصال درجه نخستین رقابت فرمائید (نصیب پیشین راجع به دشواری لغت ها کلیدی را مشاهده کنید)
مقصود کاوش در پشت لغت ها کلیدی که میخواهید برای آنها seo نمایید چیست؟
با نگاه کردن به SERP می توانید تشخیص دهید که مقصود کاوش در پس آن چیست و آیا با محتوای شما منطبق داراست یا این که نه.
۴ نوع گوناگون غرض کاوش وجود دارااست:
ناوبری: جستجوی یک تارنما/مارک خاص
اطلاعاتی: کاوش برای داده ها همگانی
تراکنشی: مخاطب میخواهد چیزی را آنلاین بخرد
تجاری: مخاطب پیش از خرید پژوهش می نماید
فرض فرمایید یک دکان امکانات تناسب اندام دارید. شما میخواهید شیت کالا دمبل خویش را با صرفه فرمایید و واژه کلیدی "شایسته ترین دمبل" را پیدا میکنید. وسعت جستجوی خیر داراست و مشقت آن خیلی زیاد وجود ندارد. با این درحال حاضر، درصورتی که به حاصل کاوش نگاه نمایید، متوجه خواهید شد که کل صفحه ها جايگاه بندی گردیده برای «شایسته ترین دمبل» ایده ها و راهنمای خرید می باشند، خیر صفحه های مال. به عبارت دیگر، گوگل آن را یک کلمه و واژه کلیدی تجاری و خیر تراکنشی می داند.
مدام این را در حیث داشته باشید تا در غایت برای عبارات کلیدی خطا seo نکنید. یک کدام از مطرح ترین اشتباهاتی که اشخاص در پژوهش ها لغات کلیدی مرتکب می گردند این میباشد که صرفا به اعدادی که در ابزار لغت ها کلیدی میبینند نگاه مینمایند. آن ها بهتدریج مقصود را در لحاظ میگیرند، در حالی که در حقیقت، حتی اساسیخیس از وسعت کاوش میباشد.
چرا؟
اولیه اینکه، گوگل حقیقتاً می داند که چه نوع محتوایی را می خواهد برای هر کاوش پیدا نماید و درصورتیکه حاصل رفیعتر را نظارت فرمایید، اکثر اوقات حاصل مشابهی خواهید رویت کرد. به این ترتیب درصورتی که در گروه بندیهایی قرار نمیگیرید که گوگل میخواهند پیدا نماید، شانس شما برای درجه بندی بسیار نادر میباشد، حتی در حالتیکه مجموع معیارها را داشته باشید.
ثانیاً، حتی درصورتیکه حقیقتاً بازدیدکنندگانی را از گوگل اخذ نمائید، تغییرات خرد در کاوش حاصل بسیار متفاوتی داراست. برخی اشخاص ممکن میباشد عشق و علاقه مند به خرید وسایل شما باشند در حالی که سایرافراد حقیقتاً در پی خرید نیستند.