معرفی سرویس ها و ابزارهای سئو برای وبمسترها
معرفی سرویس ها و ابزارهای بهینه سازی برای وبمسترها
معمولا در فرایند بهینه سازی ابزارهای مختلفی آیتم به کار گیری قرار میگیرد. مفیدترین و موثرترین ابزارهای بهینه سازی بوسیله خویش موتورهای کاوش مهیا شدهاست. موتورهای کاوش از وبمسترها میخواهند وبسایت و محتوایی تولید نمایند که به روش ای قابل دسترس باشد. به این ترتیب آنها ابزارها، تجزیه و بررسی ها و موعظههایی را برای اشخاص آماده می آورند. این منابع بدون پول می توانند مجال های مخصوص به شخصی برای تبادل داده ها با موتورهای کاوش ساخت و ساز نمایند. پیرو عنصرها رایجی که هر موتور جستجوی بزرگی حمایت می نماید را ذکر میکنیم و چرایی خدمات سئو در مشهد اثر گذار بودن آن را توضیح میدهیم.
پروتکل های رایج در موتورهای کاوش:
1– نقشه وبسایت:
نقشه تارنما را تحت عنوان لیستی از پوشه ها در حیث بگیرید که به موتورهای کاوش سرنخی راجعبه روش خزیدن تارنما ارائه می نماید. نقشه وبسایت به موتورهای کاوش امداد می نماید محتوای موجو در وبسایت شمارا بیابد و آنهارا طبقه بندی کند. نقشه وبسایت فرمت های زیادی داراست و قادر است گونه های مختلفی از محتوا همانند پوشه های ویدئویی، تصاویر، خبر و گوشی را پررنگ کند. شما میتوانید پروتکل های بدون نقص در ارتباط نقشه وب سایت را در Sitemaps.org پژوهش نمایید.
نقشه وبسایت سه سیرتکامل گوناگون دارااست:
XML
گویش آرم گذاری قابل توسعه (فرمت پیشنهادی)
این مورد پذیرفته ترین فرمت برای نقشه تارنما به حساب آورده می شود. به کار گیری از آن برای موتورهای کاوش بسیار بی آلایش میباشد و می اقتدار آن را به امداد ابزارهای گوناگون سازنده نقشه وبسایت تشکیل داد. خلال این، اینگونه فرمتی به شما اذن میدهد در دست گرفتن ظریف تری بر روی پارامترهای کاغذ خویش سئو در مشهد داشته باشید.
اندازه پوشه نسبتا گرانقدر میباشد. از آنجایی که XML مستلزم تگ گشوده و تگ بسته در حوالی هر المان میباشد، اندازه پوشه میتواند بسیار گرانقدر باشد.
RSS
این مورد مراقبت معمولی و سادگی دارااست. نقشه تارنما RSS را می شود به آسانی برای به روزرسانی اتوماتیک کدنویسی کرد. هنگامی که محتوای نو ای در وب سایت منتشر میشود RSS به طور خود کار به روزرسانی میشود.
مدیر آن مشقت بار میباشد. اگرچه RSS سیرتکامل ای از XML میباشد ولی در واقع مدیر آن دشوارتر خواهد بود. این مورد به خیال و خاطر خواص به روزرسانی آن میباشد.
TXT
فولدر متنی
این آیتم بسیار معمولی و سهل میباشد. فرمت متنی نقشه وبسایت یک URL تا 50000 نشانی میباشد.
این مورد بضاعت و توان افزودن داده های متا را به برگه نمی دهد.
می توانید داده ها مفیدی درباره وبسایت مپ از روش گزارش Sitemap در سرچ کنسول اخذ نمایید.
2- پوشه Robots.txt:
فولدر Robots.txt نوعی پوشه میباشد که در دایرکتوری روت وبسایت ذخیره میگردد. این فولدر دستور کار هایی را در دست خزندگان قرار میدهد. به یاری این فولدر وبمسترها میتوانند به موتورهای کاوش بگویند چه نواحی از وب سایت بایستی خزیده گردد و چه نواحی قابل دسترس وجود ندارد. همینطور این آیتم شرایط پوشه نقشه وبسایت و پارامترهای crawl-delay را نشانه میدهد. اوامر پایین درین فولدر به عمل گرفته می گردد:
Disallow
این مورد بازدارنده از دسترسی ربات ها به کاغذ یا این که پوشه خاصی میشود.
Sitemap
این آیتم حالت نقشه تارنما را آرم میدهد.
Crawl Delay
سرعتی که ربات میتواند سرور را بخزد معلوم می نماید.
مثال ای از فولدر Robots.txt
#Robots.txt www.example.com/robots.txt
User-agent: *
Disallow:
# Don’t allow spambot to crawl any pages
User-agent: spambot
disallow: /
sitemap:www.example.com/sitemap.xml
هشدار: تمامی ربات های اینترنت از فولدر Robots.txt تاسی و تقلید نمیکنند. عده ای که نیت بدی در رمز داراهستند، ربات هایی را ساختوساز می نمایند که از این پروتکل ها پیروی نمی نماید. در مفاد خراب و شدید، آنها میتوانند از اینگونه فولدر هایی برای شناسایی وضعیت داده ها سری به کارگیری نمایند. به همین خیال و خاطر توصیه میشود شرایط قسمت های مدیریتی و بقیه قسمت های محرمانه در وبسایت هایی که در دست مردم قرار میگیرد، در پوشه Robots.txt نماد داده نشود. در قبال این صفحه ها می توانند از متا تگ در دست گرفتن کننده ربات های کاوش به کار گیری نمایند.
3- متا تگ در دست گرفتن کننده ربات های کاوش:
متا تگ در اختیار گرفتن ربات های کاوش شیوه نامه های سطح کاغذ را برای ربات های موتورهای کاوش ساخت و ساز می نمایند. این تگ ها می بایست در قسمت Head مدرک HTML گنجانده خواهد شد.
مثال ای از متاتگ در دست گرفتن کننده ربات های کاوش:
Hello World
در نمونه بالا، آیتم “NOINDEX, NOFOLLOW” به ربات های کاوش میگوید شیت ارائه گردیده را در ایندکس های خویش قرار ندهند و هیچ لینکی درین شیت را دنبال ننمایند.
4- Rel=”Nofollow”
به حافظه میآورید که پیوند ها چه گونه میتوانند تحت عنوان رای فعالیت نمایند؟ صفت rel=nofollow به شما اذن میدهد به منبع پیوند دهید. عبارت nofollow به موتورهای کاوش میگوید لینکی را دنبال نکنند. با این وجود بعضا از موتورهای کاوش برای جستجو صفحه های نو، این ها را دنبال می نمایند. این لینک و پیوند ها بها بسیار کمتری از دیگر مفاد دارا هستند البته در برخی از شرایط ها موثر میباشند. مثال ای از nofollow:
Example Link
5- Rel=”canonical”
اکثر اوقات دو یا این که چندین اسکن از محتوای یکسان بر روی وب سایت با نشانی های متفاوت ظواهر میشود. از جمله نشانیهای ذیل می توانند شخص را به یک ورقه یکسان ارجاع دهد:
http://www.example.com/
http://www.example.com/default.asp
http://example.com/
http://example.com/default.asp
http://Example.com/Default.asp
برای موتورهای کاوش همگی این نشانی ها به طور صفحه های غیروابسته در حیث گرفته میگردند. از آنجایی که محتوای این صفحه های یکسان میباشد این زمینه می تواند موتورهای کاوش را سردرگم نماید و جايگاه بندی آن را کم کند. تگ canonical این نقص را حل نموده است. این تگ به رباتهای موتور کاوش میگوید که کدام شیت ورژن دارای اعتبار میباشد و می بایست در نتیجه ها اینترنت قرار گیرد. مثال ای از این تگ را درپی مشاهده میکنید:
ttp://example.com/default.asp
Hello World
در نمونه بالا تگ rel=canonical به ربات های موتور کاوش میگوید کهاین شیت اسکن از نشانی http://www.example.com میباشد و نهایتا می بایست نشانی را تحت عنوان ورژن canonical در لحاظ بگیرد.