تفاوت بهینه سازی و دیجیتال مارکتینگ
 
 
بهینه سازی و دیجیتال مارکتینگ هر دو راهبردهایی برای جذب مشتریان و ارتقا بازدید از یک اینترنت‌تارنما می باشند، البته آنان در روش سعی و غرض‌های خویش گوناگون سئو در مشهد  می باشند.
 
بهینه سازی، یا این که با صرفه‌سازی موتور کاوش، بخشی از بازاریابی دیجیتال میباشد که تمرکز خاص خویش را بر روی ارتقاء قابلیت و امکان روئت کرد و بازدید از یک اینترنت‌وبسایت در موتورهای کاوش مثل گوگل دارااست. بهینه سازی بر روی اصول خاصی مانند عبارات کلیدی، ساختار ورقه اینترنت، پیوند‌های برگشتی و چگونگی محتوا تمرکز می‌نماید. غرض از بهینه سازی این میباشد که اینترنت‌وب سایت شمارا در کاغذ حاصل کاوش (SERP) برای لغات کلیدی مرتبط باالا چیره شود، تا بازدیدکنندگان بیشتری از روش کاوش به وبسایت خدمات سئو در مشهد  شما بیایند.
 
دیجیتال مارکتینگ، از سوی دیگر، یک معنی بسیار پهناور‌خیس میباشد که مشتمل بر seo و اکثری از استراتژی‌های بازاریابی دیگر میشود، به عنوان مثال تبلیغات پرداختی مثل پرداخت برای هر کلیک (PPC)، بازاریابی محتوا، بازاریابی آدرس اینترنتی، بازاریابی در کانال‌های اجتماعی و بیشتر. غرض از دیجیتال مارکتینگ این میباشد که به یاری فناوری دیجیتال، مشتریان را جذب نماید، با آنها رابطه برقرار نماید و آنها را به خرید ترغیب نماید.
 
به صورت خلاصه، seo یکی‌از راهبردهایی میباشد که در دیجیتال مارکتینگ استعمال می گردد، و هر دوی آنها غرض مهم مشابهی دارا‌هستند: جذب مشتریان به اینترنت‌تارنما شما و تبدیل آن ها به مشتریان.
 
 
 
دیجیتال مارکتینگ در رسانه های اجتماعی
دیجیتال مارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی دربرگیرنده به کارگیری از پلتفرم‌های متفاوت مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، تیک‌توک و غیره برای رابطه با مشتریان و ارائه محصول ها یا این که سرویس ها به آنها میباشد. این نوع بازاریابی میتواند مشمول اکثری از عمل‌ها باشد، مثلا:
 
ارسال محتوا: مشتمل بر ارسال عکس‌ها، ویدئوها، مقاله‌ها، اینفوگرافی‌ها، مطالب وب لاگ و محتوای دیگر برای جذب دقت یوزرها و رابطه با آن ها.
تبلیغات پرداختی: اکثری از رسانه‌های اجتماعی قابلیت و امکان اجرای تبلیغات پرداختی را آماده می‌نمایند که به شما اذن میدهد تا به مجموعه‌های خاصی از یوزرها غرض‌گیری نمائید.
پیوستن به مجموعه‌ها و انجمن‌ها: کمپانی در تیم‌ها و انجمن‌های مربوط به صنعت شما قادر است راهی برای برقراری رابطه با مشتریان پتانسیل و تقویت وجود شما در رسانه‌های اجتماعی باشد.
رابطه با مشتریان: رسانه‌های اجتماعی قابلیت رابطه بدون واسطه با مشتریان را آماده می‌نمایند، چه از روش جواب به نظرها، اجرای سوال و جواب زنده، یا این که حتی دفاع مشتری.
آنالیز و پیگیری: اکثر رسانه‌های اجتماعی ابزارهایی را مهیا می‌نمایند که به شما قابلیت میدهند تا تعامل یوزرها با محتوای شمارا پیگیری و چک نمایید، این به شما یاری می‌نماید تا استراتژی‌های خویش را مطابق داده‌ها بهبود ببخشید.
به کارگیری از دیجیتال مارکتینگ در رسانه‌های اجتماعی قادر است به شما یاری دهد تا مشتریان بیشتری را جذب نمائید، بازاریابی هدفمند را اعمال فرمائید، و به اشخاص بیشتری در خصوص تولیدها یا این که سرویس ها خویش آگهی فرمائید.
 
رسانه های اجتماعی (مانند رخ بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین، گوگل پلاس و … ) توانسته اند در بین یوزرها محبوبیت خاصی به دست آورند. از این رو دیجیتال مارکتینگ درین رسانه های اجتماعی هم به گسترش کسب و کار های خرد و تبارک امداد شایان ذکری می نمایند.
 
براین اساس توصیه میدهیم که از سوشال مارکتینگ غافل نشوید و آن را با بهینه سازی تارنما ترکیب نمائید تا به شایسته ترین سود برسید.