آیا Bounce Rate مدام بهتیتر یک فاکتور منفی نظر میشود؟
شاید تا به درحال حاضر زیاد شنیدهاید که هرچه نرخ پریدن وب سایت شما بیشتر باشد، این یعنی وب سایت شما به خیر و خوبی نمیتواند نیاز استفاده کننده را رفع نماید و مرتبه پایینی را در حاصل گوگل به دست میاورد. صحت دارد؟ خب همگی چیز به همین آسانی وجود ندارد؛ حقیقت این میباشد که Bounce Rate بالا، در موردها اکثری به تنهایی نمیتواند عالی نبودن سایتی را ثابت نماید. اذن دهید با یک نمونه معمولی همگی چیز را مثل روز
سئو در مشهد برای شما پرنور کنیم.
فکر کنید میخواهید شماره تلفن یکی کافههای حیطه شمال طهران را به دست آورید. بعداز کاوش، وارد سایتی میشوید که لیستی از کافههای شمال طهران را به شما نماد می دهد. باگاز شماره تلفن کافه متبوع خویش را پیدا و بلافاصلهً وب سایت را سوراخ می کنید. حال به لحاظ شما این نرخ پریدن بالا میتواند بدین مضمون باشد که نتوانستید
خدمات سئو در مشهد استفاده کننده را شادمان فرمایید؟
دراینجا بایستی بگوییم که نرخ پریدن یک وبسایت بستگی متعددی به معنا کاوش گردیده (Search Intent) داراست؛ چنانچه استفاده کننده بخواهد موضوعات معمولی و پیش و پا افتادهای همانند تاریخ یک اتفاق افتاد یا این که یافت کردن جزئیات یک جای را پیدا نماید، پریدن از وبسایت نمیتواند تحت عنوان یک سیگنال منفی در حیث گرفته گردد.
به عبارت دیگر میاقتدار اذعان کرد صرفا ذیل موقعیت خاصی میقدرت نرخ پریدن بالا در وب سایت را یک واحد سنجش منفی به اکانت آورد. ولی زمانی پای Dwell Time به دربین می آید، میتوانیم با قطعیت بیشتری از اثر آن کلام کنیم چراکه زمانی کاربری بعداز ورود به یک تارنما به شیت حاصل بازمیشود، احتمال اینکه از محتوای آن راضی نبوده بیشتر میباشد.
در حالتی که به ابزار گوگل آنالیتیک رجوعنمایید، میبینید که نرخ پریدن (Bounce Rate) وبسایت شما قابل مشاهد میباشد. چنانچه که هیچ اطلاعاتی از عده ای که بعداز ورود به وبسایت، به کاغذ نتیجه ها بازگشتند نیست.
موضوعی که ممکن میباشد در ذهنتان جرقه بزند این میباشد که؛ عدم اکران Dwell Time درین ابزار بهاین خیال و خاطر باشد کهاین ترازو در درجهدهی به تارنماها تاثیری ندارد. ولی آیا حقیقتاً اینطور میباشد؟
آیا Dwell Time در بهینه سازی وب سایت اثر گذار میباشد؟
اینک گوگل هیچ داده ها قانونی و قابل استنادی از اثر Dwell Time بر seo منتشر نکرده میباشد، برای همین نمیتوانیم خیلی مصرح بگوییم که مسافت وقتی ورود به تارنما و رجوع و برگشت به شیت حاصل، از دید گوگل یک ترازو اثر گذار در انتخاب جايگاه وب سایت شما میباشد.
بعضا از متخصصین بهینه سازی اطمینان داراهستند Dwell Time یک ترازو سکوبندی میباشد، اما جمعای دیگر معتقدند نمیقدرت تماما اینگونه چیزی را ثابت کرد. John Mueller، مسئول نصیب اینترنت مستر گوگل دراین باره میگوید:
«زمانی درباره الگوریتمها و معیارهای تاثیرگذار در مرتبهبندی وبسایتها کلام میزنیم، بایستی مطئمن شویم هیچ شک وتردید و شبههای درباره آن نیست. زمانی کاربری پس از ورود به یک تارنما بلافاصلهً به کاغذ نتیجه ها بازمیخواهد شد، ممکن میباشد دلایلی متعددی داشته باشد. پس صرف اینکه بگوییم این رجوع فقط بخاطر نارضایتی بوده، میتواند برداشت صدق نباشد.»
یکی طرق منطقی برای ثابت التفات Dwell Time در بهینه سازی این میباشد که با به کار گیری از سرنخهایی که گوگل در دست ما قرار داده، ابهامات خویش را برطرف کنیم. ولی مراد ما از سرنخ دقیقاً چه چیزی میباشد؟
عبارت «طراحی وب سایت» را در گوگل کاوش نمایید و آنگاه وارد یکیاز وب سایتها گردید. بعداز اینکه ورقه متبوع کاملا لود شد، به شیت نتیجه ها گوگل بازگردید، درینجا خواهید مشاهده کرد که گوگل در تحت سایتی که بر روی آن کلیک کردهاید، یکسری لغت ها پیشنهادی مربوط به طراحی وب سایت را به شما نشانه میدهد. مانند عکس تحت:
درحال حاضر درحالتی که بازه مجال بیشتری را در یک تارنما باقی بمانید، گوگل دیگر این جعبه پیشنهادی را به شما نشانه نمیدهد. اما گاهی چشم گردیده که حتی بعد از یک زمان فرصت وقتگیر، گوگل گشوده هم این پیشنهادات را در چنگ مخاطب قرار می دهد. البته در اکثر موردها اینگونه چیزی صرفا بعداز رجوع سریع مخاطب به برگه حاصل فیس میدهد.
از مقایسه این دو موقعیت چه سودای میگیریم؟
گوگل به نیکی می فهمد فی مابین کاربرانی که سریعخیس به برگه حاصل بازمیگردند با اشخاصی که بعد از یکسری دقیقه بهاین برگه بازمیگردند یک فرقی وجود دارااست. همین فهم و شعورِ گوگل میباشد که سبب می گردد با رجوع، با عبارتهای جدیدی مواجه گردید که به کارتان میاید.
چگونه میاقتدار مجال ماندگاری در وبسایت را ارتقاء اعطا کرد؟
برای اینکه مجال ماندگاری استفاده کننده در وب سایت را ارتقاء دهید، عالی میباشد از طریقه یک مدیریت وبسایت بدین موضوع نگاه نکنید؛ چاره جایگزین که سود بهتری هم برای شما دارااست این میباشد که خویش را مکان کاربری بگذارید که وارد تارنما شما میشود. دوست دارید درین وب سایت چه محتوایی مشاهده کنید؟ اکنون پاسخهای خویش را گردآوری نمایید و تمامی آنان را در تارنما خویش قرار دهید.
هنگامی از روزنه مخاطب به تارنما خویش نگاه میکنید جواب این پرسش بی آلایش میباشد، مهمترین عواملی که سبب میگردد یوزرها با ورود به وب سایت شما، دیگر درنگ خارج رفتن را به خویش رویکرد ندهند عبارتند از:
1- از محتوای دیدنی مانند کلیپ و اینفوگرافیکهای مشغول کننده استعمال نمائید
طبق استدلالها، ۴۳ درصد یوزرها دسترسی به یک محتوای ویدئویی را به بازرسی یک نوشتهی علمی یا این که دانلود کتاب الکترونیکی ترجیح می دهند. به کار گیری از محتوای ویدئویی در تارنما منجر میگردد مجال حضور مخاطب در کاغذ تا ۱۰ دقیقه ارتقاء پیدا نماید. این داده های عددی نشانه می دهد برگ چیره در چنگ محتوای ویدئوییِ دیدنی میباشد.
2- با به کار گیری از کامنت مارکتینگ، یوزرها را به شرکت کردن بیشتر در وب سایت خویش دعوت نمائید
هنگامی میبینید نوشتهیعلمی ای، تعداد متعددی کامنت داراست، چه عمل می کنید؟ در اکثر زمان ها مورد ها نگاهی به ایده ها یوزرها میاندازید؛ همین سبب می شود که مجال حضور استفاده کننده در وب سایت ارتقا یابد. (برای شناخت بیشتر با تکنیکهای کامنت مارکتینگ و کلیپ مارکتینگ، می توانید در سوله یادگرفتن تکنیکهای حرفه ای seo کمپانی فرمایید.)
3- تارنما شما می بایست به خیر برای یوزرها تلفن همراه باصرفه گردیده باشد
با ظهور الگوریتمهای جدیدی مانند Mobile First Index، تجربیات کاربری عالی در ورژن تلفن همراه به یکی اصول اصلی و تاثیرگذار در سکودهی به تارنماها تبدیل گردیدهاست. در صورتیکه می خواهید در میدان جنگ seo تارنما غالب میدان گردید، بایستی تجارب کاربری عالی در ورژن تلفن همراه وب سایت خویش را حق تقدم قرار دهید.
4- از پاپ آپها به صورت داهیانه استعمال نمایید
همگی ما میدانیم که صرفا یک پاپ آپ آزاردهنده کافی میباشد تا مخاطب به محض ورود، وبسایت شمارا شکاف نماید. در واقع پاپ آپهای تبلیغاتی به تنهایی می توانند وب سایت شمارا به حریق بکشند. پس عالی میباشد برای به کار گیری از آنها با طراحی برنامه جلو روید.
5- پیاده سازی ظاهری و تجربیات کاربری تارنما خویش را بدون شوخی بگیرید
با اینکه تکنولوژیهای جدیدی مانند AMP گوگل بر چگونگی محتوا تاکید مینمایند، سفارش ما این میباشد که UI و UX وب سایت خویش را بیش تر از پیش دورازشوخی بگیرید. برهان آن معمولی میباشد؛ زمانی از نظر ظاهری و ساختاری تارنما نیکی داشته باشید، بازدیدکنندگان را تشویق می کنید تا مجال بیشتری را در سایت شما باقی بمانند.
کلام نهایی
با اطلاعاتی که درین نوشته ی علمی در مشت شما گذاشتیم، میتوانیم اینطور فیض بگیریم که Dwell Time یکی فاکتورهایی میباشد که گوگل بر روی آن سپرده گذاری بخش اعظمی نموده است. چرا؟ برای اینکهاین واحد سنجش به صورت بدون واسطه به رضایت استفاده کننده مرتبط میباشد و رضایت مخاطب هم مدام اولین و واپسین مقصود الگوریتمهای گوگل بوده میباشد.
برای اینکه مقصود شما با مقصود گوگل مشترک باشد، بایستی آغاز مطمئن گردید یوزرها از حضور در وب سایت شما لذت می برند و میتوانند به خیر با محتوای آن رابطه برقرار نمایند. دراینجاست که معیارهایی همانند Dwell Time و نرخ پریدن از وبسایت میتوانند مانند یک قطب نما به شما نشانه دهند آیا شیوه مناسبی را در پیش گرفتهاید یا این که نه.