نرخ کلیک یا CTR چیست و چطور محاسبه می شود؟
نرخ کلیک یا این که CTR چیست و چطور به حساب آوردن می شود؟
برای اینکه عالی متوجه معنا نرخ کلیک شویم، آغاز می بایست با impression آشنا باشیم. هر توشه که کاغذ ما در یکی نتیجه ها کاوش به استفاده کننده علامت داده میشود، یک Impression برای آن ورقه از تارنما ما احتساب میگردد. دقت فرمایید که فرقی نمینماید تارنما ما لینک و پیوند نخستین یا این که پایان شیت باشد، در هر شکل با بازشدن یک برگه از نتیجه ها، برای آحاد تارنماهای جانور در آن ورقه یک Impression سئو در مشهد تصویب می شود.
هم اکنون در شرایطی که مخاطب بعداز اکران برگه ما در نتیجه ها گوگل روی پیوند آن کلیک نماید، یک کلیک نیز برای ما تصویب شود. CTR به ما یاری مینماید تا بفهمیم چه تنی چند از یوزرها پس از اکران شیت وبسایت ما در نتیجه ها کاوش روی آن کلیک کردهاند و وارد وب سایت خدمات سئو در مشهد گردیدهاند.
نرخ کلیک (Click Through Rate) به شما میگوید که چه درصدی از یوزرها در حاصل کاوش بر روی پیوند شما کلیک کردهاند.
روش احتساب نرخ CTR یا این که نرخ کلیک نیز بسیار معمولی میباشد. درحالتی که تعداد دفعاتی که استفاده کننده در بین حاصل بر روی وب سایت ما کلیک کرده را بر تعداد دفعات اکران داده گردیده به یوزرها تقسیم کنیم، نرخ کلیک بهدست می آید. بدین ترتیب هرچه یوزرها بیشتری در حاصل کاوش بر روی صفحه ها ما کلیک نمایند، CTR آن صفحه ها ارتقا پیدا مینماید.
چهگونه از نرخ کلیک یا این که CTR صفحه ها مطلع شویم؟
اکنون که با معنا نرخ کلیک و عنایت آن در بهینه سازی آشنا شدیم، چطور میتوانیم نرخ CTR صفحه ها خویش را پیدا کنیم؟ خوشبختانه گوگل این عمل را برای ما بسیار بی آلایش نموده است و برای به حساب آوردن نرخ کلیک مایحتاج وجود ندارد ماشین اکانت به دست بگیریم!
برای پژوهش CTR کافیست از ابزار گوگل سرچ کنسول استعمال نمائید. در سرچ کنسول می توانیم داده ها ظریف و کاملی در امر نرخ کلیک یوزرها بر روی هر شیت از تارنما خویش بهدست آوریم.
خلال این، قادر خواهیم بود معدل نرخ کلیک بر روی صفحه ها تارنما خویش را هم مشاهده کنیم.
یادگرفتن گوگل سرچ کنسول
مراقبت تندرست و چک شرایط تارنما
کلیپ زمان
11 ساعت
822 دانشجو
سرفصل ها
داده ها بیشتر
چه استانداردی برای نرخ کلیک ایدهآل وجود داراست؟
در صورتیکه نرخ کلیک وب سایت شما بیشتر از 50 درصد باشد یعنی بهتر فعالیت نموده اید!
خواهش میکنیم از این خطاها نکنید! در نرخ کلیک یا این که بخش اعظمی از معیارهای اندازه گیری توفیق seo، هیچ استانداردی نیست و ما نمیتوانیم با یکی اثبات، استاندارد انتخاب کنیم.
مهمترین عواملی که در انتخاب نرخ کلیک قابل قبول تاثیرگذار میباشد دربرگیرنده مفاد پایین میگردد.
حوزه شغل تارنما
ماهیت جستجوی مخاطب
عالی میباشد بهمکان انتخاب استاندارد برای نرخ کلیک ایدهآل، معدل آن را پژوهش کنیم.
براساس آمارهای بهدستآمده، معدل نرخ کلیک در ورژن دسکتاپ حدود 32 درصد و در جستجوی گوشی 24 درصد میباشد. اعتنا فرمائید کهاین درصدهای معدل، میزان قابل قبولی برای سنجش نرخ کلیک نیستند. ممکن میباشد با اعتنا به حوزه عمل وب سایت یا این که هر برهان دیگری، واحد سنجش کلیک تا بیشتراز 80 درصد ارتقاء یا این که تا کمتر از 20 درصد کاهش یابد.
به عنوان مثال چنانچه ماهیت جستجوی مخاطب دیدن یک تصویر باشد احتمالا نرخ کلیک حاصل این شیت کمتر میباشد، به دلیل آنکه استفاده کننده وارد کاغذ تارنما نمیشود و از نصیب جستجوی تصاویر درپی تصویر متبوع خویش میگردد.
با این اکنون ما می بایست کوشش کنیم تا جایی که خواهیم توانست سهم خویش را از اخذ کلیکها ارتقا دهیم. اگرچه استاندارد نرخ کلیک برای تلفن همراه و دسکتاپ دربین 24 تا 32 درصد میباشد البته این اعداد قانعکننده وجود ندارد. مقصودگذاری ما این میباشد که بتوانیم به نرخ کلیک 100 درصد برسیم. به عبارت بی آلایشخیس هرچه بیشتر عالی!
اثر CTR در seo؛ 3 برهان قانعکننده برای اینکه به نرخ کلیک بیشتر دقت فرمایید
در امر معدل نرخ کلیک سخن کردیم، ولی داده ها دیدنیتری هم در امر CTR وجود دارااست که فهمیدن آن ها میتواند امداد متعددی به ما نماید.
طبق پژوهشهای صورت گرفته، لینکی که در سکو یک حاصل جایدارد حدود 10 موازی از لینک و پیوند دهم حاصل بیشتر کلیک میخورد.
طبق آمارها در حالتی که به درجه 8 حاصل گوگل برسید، با هر پله پرورش دستکم 30 درصد ارتقا در نرخ کلیک را تجارب میکنید. مثلا در حالتی که در درجه 5 باشید و به جايگاه 4 ترفیع فرمائید، به صورت معدل 43 درصد رویش CTR خواهید داشت. ولی به خاطر داشته باشید که هر چه از سکو بالاتری به پلههای فراتر ترفیع نمایید ارتقاء واحد سنجش کلیک یوزرها به صورت نسبی بیشتر میگردد.
نرخ کلیک یوزرها بر روی حاصل جان دار در جايگاههای 7 تا 10 گوگل نسبتاًً یکسان میباشد و تفاوت چندانی میان آنها نیست، ولی نباید نسبت بدین زمینه بیتفاوت باشید، به دلیل آنکه ترفیع شما از مرتبه 10 به 7 پلی برای استخراج به جايگاههای فراتر میباشد.
با اعتنا بدین نکات، قرارگیری در مرتبههای فراتر در معنای اخذ CTR بیشتر میباشد و از طرفی CTR بیشتر نیز می تواند به ما یاری دهد تا منزلت بهتری اخذ کنیم.
اعتقاد و باور گوگل درباره نقش نرخ کلیک چیست؟
در اولِ نوشته ی علمی گفتیم نرخ کلیک استفاده کننده اولی عاملی میباشد که می تواند آرمای از رضایت مخاطب برای گوگل ارسال نماید. البته این برهان در کنار تنی چند از کارداران دیگر در بعد ها کلان گزینه رسیدگی قرار میگیرد و در فیض سبب اثباتماندن نتیجه ها یا این که تغییرو تحول آنان میگردد.
اعتقاد و باور اشتباهی وجود داراست که به ما میگوید هر کلیک استفاده کننده بر روی درجهبندی یک سود تأثیرگذار میباشد. این در حالی میباشد که گوگل برای تغییر و تحول مرتبه به آمارهای بدون شوخیتری از اخلاق یوزرها نیاز دارااست و نمیتواند صرفا بر طبق کلیک، سکو وبسایت را انتخاب نماید.
مثلا در صورتیکه در سود کاوش رده دوم در حاصل گوگل نرخ کلیک 60 درصدی را به خویش تخصیص دهد و لینک و پیوند نخستین صرفا 30 درصد از CTR یوزرها را جذب نماید، گوگل ممکن میباشد راجعبه مرتبه این صفحه ها تجدید حیث نماید و آنها را با هم جابهجا نماید؛ به این دلیل که داده های عددی نرخ کلیک یوزرها دراین مورد قادر است تا حد متعددی برای گوگل قابل باور باشد.
اما گوگل دراین مورد معقول خلق و خوی مینماید. منظورمان چیست؟
در نوشته ی علمی الگوریتم گوگل دنس گفتیم که گوگل، پیوند یک را در حرکتی مقطعی با لینک و پیوند دوم جابهجا مینماید تا استعداد این 2 آیتم را با هم مقایسه نماید. در حالتی که که مطمئن خواهد شد جابهجایی مایحتاج بوده میباشد، شرایط مراقبت میگردد. ولی درصورتی که که متوجه خواهد شد موقعیت مقطعی بوده یا این که به هر برهان دیگری آیتم دوم استعداد قرارگرفتن در مرتبه یک را ندارد، درجهبندی به شرایط قدیمی بر میشود.
حتی ممکن میباشد کلیک بالای یک لینک و پیوند تنها به جهت جذابیت تیتر و توضیحات آن باشد و در اصلً محتوای شیت برای مخاطب بیبهره باشد. دراین موقعیت، گوگل با رسیدگی دست اندرکاران نماددهنده رضایت مخاطب از محتوا، متوجه بیچگونگیبودن محتوای برگه گردیده و کلیک بالای لینک و پیوند را نادیده می گیرد. این شغل یکیاز تکنیکهای بهینه سازی کلاه سیاه در محتوا میباشد و حتی میتواند سبب از دست رفتن منزلت ما در نتیجه ها کاوش گردد.
محتوای باارزش مانند یک تیوب غریق نجات در اقیانوس محتوا کار مینماید!
آیا نرخ کلیک میتواند در حاصل کاوش تأثیرگذار باشد؟
گوگل تابهدرحال حاضر، نظر ها قانونی درباره تأثیر نرخ کلیک در نتیجه ها کاوش نکرده میباشد. با این هم اکنون چندی قبل، یک کدام از مدیران ارشد گوگل اعلام کرده بود CTR قادر است در آنالیز الگوریتمها و مرتبهبندی تأثیرگذار باشد. به صورت کلی قادر خواهیم بود CTR یا این که نرخ کلیک را یکیاز فاکتورهای تأثیرگذار seo درنظر بگیریم. البته در اینجا یک سؤال اساسیخیس مطرح میگردد؛ سایتی که مرتبه بالاتری داراست نرخ کلیک بهتری اخذ مینماید یا این که سایتی که نرخ کلیک بهتری دارااست درجه بهتری به دست می آورد؟
این مورد یکیاز معضلهای اصلی seo و سؤالات پرتکراری میباشد که ذهن متخصصان seo را به خویش سرگرم نموده است. ما با پژوهش نظرهای گوناگون و تستهایی که اجرا دادهایم بهاین فیض رسیدیم ارتقا نرخ CTR در بهبود منزلت صفحه ها تأثیر گذار میباشد. البته این تأثیر در بلندمدت و در دادههای گران قدر چشم میگردد. نرخ کلیک را خواهیم توانست یک فاکتور بهینه سازی در وضعیت خاص بدانیم ولی درصورتیکه میخواهید با تکنیکهای ارتقاء نرخ کلیک آشنا گردید، توصیه میکنیم اصلا ادامه این نوشتهعلمی را از دست ندهید.
7 تکنیک کاربردی برای ارتقاء نرخ کلیک در حاصل گوگل
باصرفهسازی CTR یکیاز دسته تکنیکهایی میباشد که می تواند در رقابتهای برگه نخستین و جایی که فکر می کنیم رویه دیگری جز اخذ بک لینک و پیوند باقی نمانده، سبب ساز رویش مقطعی رده وبسایت ما گردد.
معمولاً هرچه جايگاه یک شیت از وبسایت ما بالا میرود، ترفیع آن به درجه فراتر دشوارخیس از قبل میگردد. دراین نصیب تکنیکهایی برای باصرفهسازی CTR ذکر میگردد؛ تکنیکهایی ماهر که با اجرای صحیح، میتوانند سبب ساز شوند در مرتبه دوم یا این که سوم حاصل گوگل به اندازه جايگاه یک ورودی اخذ نمائید!
1-بهبود تیتر بهینه سازی؛ اولی مرحله برای جلب اعتنا مخاطب
تیتر بهینه سازی اولی و مهم ترین مرحله برای تصمیمگیری استفاده کننده میباشد. یک تیتر جالب و متعدد می تواند شانس کلیک را ارتقا دهد و در فیض سبب ساز ارتقاء نرخ کلیک خواهد شد. تیتر کاغذ یا این که تگ تایتل در شیت به استفاده کننده اکران داده نمیشود و صرفا در نتیجه ها کاوش به اکران در میاید. برای بهبود تیتر seo و جلب دقت استفاده کننده می بایست موارد ذیل را در لحاظ داشته باشیم.
طرح سؤال؛ روشی معمولی برای جالبکردن تیتر
از آنجایی که ذهن بشر ناخودآگاه پاسخگو میباشد، مطرحکردن سوال در تیتر seo می تواند تأثیر متعددی در جلب لحاظ یوزرها داشته باشد. هنگامی مخاطب با یک سؤال در تیتر روبهرو میشود که جواب آن را نمیداند، بهشکل ناخودآگاه برای یافتن جواب عملکرد مینماید. این شیوه به ارتقاء نرخ CTR و ارتقا کلیک گوگل امداد متعددی خواهد کرد.
به کار گیری از اعداد؛ قابل شعورکردن مفاهیم غامض
به نمونههای تحت دقت نمایید.
نمونه اولیه:
5 فاکتور مهم تأثیرگذار در بهینه سازی بوسیله گوگل معرفی شد!
مهم ترین فاکتورهای تأثیرگذار در بهینه سازی بوسیله گوگل معرفی شد!
نمونه دوم:
فستیوال تابستانی خرید با تخفیف ویژه
فستیوال تابستانی خرید با تخفیف ویژه (تا 40% تخفیف)
استعمال از اعداد سالهاست تحت عنوان یک کدام از رایجترین تکنیکهای ارتقا ورود یوزرها به تارنما شناخته میگردد، البته هنوز میاقتدار با طریقهای خلاقانهتری از آنان استفاده نمود. نمونه اولیه مدلی رایجخیس در به کارگیری از این تکنیک میباشد، ولی نمونه دوم در طیف کوچکتری از تارنماها گزینه به کارگیری قرار میگیرد، گرچه در هر دو نمونه احتمالاً داده های عددی کلیک بر روی موردهایی که از عدد در آنان مستعمل بیشتر میباشد.
استعمال از افعال منفی؛ ساخت احساسات درگیرکننده در استفاده کننده
استعمال از افعال منفی به تولید رمانتیک مانند واهمه، اضظراب و نگرانی در ناخودآگاه استفاده کننده امداد مینماید. 45 درصد احساسات ما ذیل تأثیر ناخودآگاه ما میباشند. افعال منفی با ساخت زد خورد و تشویشهای خرد در ذهن استفاده کننده، سبب ساز میشود تا استفاده کننده نسبت به آن ها برخورد دهد. به نمونههای ذیل دقت فرمائید.
5 چیزی که بایستی صبحها بخورید
5 چیزی که نباید صبحها بخورید
در اینجا تیتر دوم می تواند منجر ساختوساز شم خوف و نگرانی کوچکی در ذهن کاربر خواهد شد و اورا تهییج نماید تا داده ها بیشتری دراین باره به دست آورد.
عبارتهای تأثیرگذار؛ مفاهیمی با معنای یکسان برای کلیه
عبارتهای تأثیرگذار، کلماتی میباشند که در تمدن عامه مدام یک معنای خاص داراهستند. مثلا واژه و کلمه خوب، بینظیر، باتضمین، کیفیت خوب و غیره، دارنده توشه معنایی مثبتی میباشند. این لغات برای تمامی اشخاص قابل ادراک می باشند و به جهت توشه معنایی کارکشته خویش، به کار گیری از آنان در تیتر قادر است شانس کلیک و ارتقاء نرخ CTR را بالا پیروز شود.
به کار گیری از کاراکترهای خاص مانند پرانتز و گیومه
پیش از هر چیز بایستی این نکته را ذکر کنیم که استعمال از تکنیکهای پیش رو بهطور هم زمان در بعضی مفاد مطلوب میباشد، ولی زیادهروی در به کارگیری از آنان ممکن میباشد تأثیر معکوس نیز ساخت نماید.
مطالعات نشانه داده به کار گیری از پرانتز و گیومه در تیتر شیت می تواند شانس کلیک یوزرها را تا 40% ارتقاء دهد. انگیزه این میباشد که محتوای باطن پرانتز معمولاً نکته قابل توجه یا این که قابل توجهی را ذکر مینماید. درین حالت یا این که مخاطب داده ها بیشتری از محتوای برگه بهدست می آورد یا این که آن را دیدنیخیس قلمداد مینماید و درخصوص محتوای برگه کنجکاوی می گردد.
از پرانتر هم در تیتر شیت و هم در توضیحات متا میتوانیم فایده ببریم. نکته قابل توجه در زمینه ی استعمال از پرانتز روش به کارگیری آن میباشد. میتوانید از کلمه ها هیجانانگیز و خلاقانه استعمال فرمایید. پیشنهادهای متعددی برای به کارگیری در پرانتز و براکت وجود داراست.
بیان محتوای شیت مثل (ویدئو، پادکست، اینفوگرافیک)
آمارها و داده ها هر ساله (آمارهای سال 2019)
تحلیل لیست
پژوهش موردی
راهنمای گام به گام