نقش عکس ها در سئو سایت
تصاویر، چقدر در seo یک نوشته ی علمی تاثیرگذارند؟
بهینه سازی تصاویر
ما دارای تخصص محتوا هستیم، خیر عکاس ماهر! پس چرا بایستی به مقاله ها خویش عکس اضافه کنیم، هنگامی که می دانیم عبارات به قدری دیدنی و هیجانانگیز می باشند که می توانند کاربر را مشغول نمایند؟
واقعیت این میباشد که؛ عبارات کافی نیستند! زیرا کاربرِ فضای اینترنت، فرصت و صبر کافی برای تلاوت یک برگه کم آب و خالی را ندارد. کاربری که در گوگل کاوش مینماید، قبل از هر چیز، دنبال قیمت میباشد و خیلی هم سریع می خواهد بدین بها رسد.
نصیب مهمی از قیمت محتوا در تصاویر مخفی میباشد!
نوشته ی علمیای که پیش روی شماست با آنچه تا امروز دربارهی تصاویر و اثر آنها بر seo وب سایت خواندهاید مختلف میباشد. در صورتیکه بهاین میپندارید که "در هر نوشتهعلمی یک سری تصویر به کارگیری کنیم" احتمالا هنوز معنا بهینه سازی و تجارب کاربری را به صحت فهم و شعور نکردهاید! اما نگران نباشید، این پرسش را از 2 منظر اساسی رسیدگی خوا هیم کرد؛ آغاز درمورد اثر تصاویر بر تجارب کاربری کلام خواهیم کرد و پیرو به نظارت نقش آن در بهینه سازی و چگونگی محتوا می پردازیم.
1- تصاویر، چطور تجربیات کاربری را بهبود می دهند؟
هنگامی برای نخسین بار محتوایی در وب را مشاهده می کنیم، پیش از هرچیز، کاغذ را تا پایان اسکرول کرده و به عکسها و تیترهای مهم نگاهی زود گذر می کنیم، در حالتی که این موادتشکیل دهنده اعتنا مارا جلب نمایند، به اولِ شیت بازگشته و محتوای متنی را با تمرکز بیشتری استیناف میکنیم.
اثر عکس ها در نرخ شرکت کردن یوزرها
به عبارت دیگر، تصاویر اولین و مهم ترین ابزار ما برای نگه داشتن مخاطب در ورقه می باشند. استعمال زیرکانه و بهجا از تصویر نقش مهمی در ارتقا شم رضایت در مخاطب دارااست. ولی حضور تصویر به تنهایی یک بها وجود ندارد و همانقدر که در بالابردن رضایت مخاطب نقش داراست در تحت آوردن آن نیز موءثر خواهد بود!
تصویری با ارزش میباشد که؛ رابطه مفهومی با زمینه شیت داشته و پیام مشخصی را به مخاطب منتقل نماید.
خلال رابطه موضوعی می بایست به وسعت تصویر و اثر آن بر سرعت کاغذ هم اعتنا کنیم. مجال لود یک ورقه از تارنما ما اثر متعددی بر تجربیات کاربری داشته و تصاویر هم نقش مهمی در آن دارا هستند. برای استحصال داده ها بیشتر سفارش می کنیم نوشتهی علمی با مورد شیوههای معدود کردن وسعت عکس و اثر آن بر بهینه سازی را تحقیق فرمایید.
جابجایی پیام؛ مهمترین فاکتور ما هنگام گزینش یک تصویر میباشد
در شرایطیکه تصاویر ما قابلیت برقراری رابطه با استفاده کننده و جابجایی پیام به اورا نداشته باشند هیچ کمکی به بهبود تجربیات کاربری نخواهند کرد.
برای نظارت چگونگی تصاویر و اثر آنها بر تجربیات استفاده کننده یک تست بی آلایش وجود دارااست؛ کلیه المانهای محتوایی مشتمل بر متن، پیوند، لیست و ... را از برگه حذف کنیم و تنها تصاویر را مراقبت کنیم. حال این ورقه را در چنگ دوست خویش نهاده و بخواهیم تا از بالا به تحت اسکرول کرده و کوشش نماید تا مسئله نوشتهی علمی را ادراک کرده یا این که مضمون مشخصی را در آن پیدا نماید. درصورتی که مفهومی که فهم کرده با مسئله نوشتهی علمی ما یکسان میباشد یعنی در گزینش تصاویر آن بسیار چیره فعالیت کردهایم.
در شرایطیکه این امتحان معمولی را در تعدادی تارنما و کاغذ متعدد اجرا دهیم، به آسانی فهم و شعور می کنیم که فقط دو رویکرد برای جابجایی پیام از روش تصویر به استفاده کننده وجود دارااست؛ درج توضیحات (Caption) در ذیل تصویر یا این که کتابت بی واسطه متن بر روی تصویر.
به کار گیری از caption برای ساخت و ساز تجارب کاربری عالی در تصاویر
تصویر بالا، دو مثال از درج توضیحات را اکران میدهد. در مثال سمت راست، متن با به کار گیری از فتوشاپ در خویش تصویر مندرج و از حیث زیبایی و تجارب کاربری موقعیت بهتری داراست. مثال سمت چپ، متن را در تحت تصویر درج کرده، با اینکه تجربیات کاربری بهتری ندارد البته احتمالا شعور آن برای رباتهای گوگل بی آلایشخیس میباشد. درحال حاضر فکر کنید که صرفا خویش تصویر را (فارغ از توضیحات) قرار داده بودیم، به لحاظ شما مخاطب با مشاهده آن چه اطلاعاتی را اخذ میکرد؟ احتمالا هیچ!
تعیین از در میان این دو شرایط بستگی بی واسطه با ماهیت محتوا و غرض استفاده کننده از پژوهش آن داراست. برای یک وب سایت توریسم؛ به صورت حتم سبک سمت راست جذابیت بیشتری خواهد داشت اما برای یک تارنما علمی و تخصصی؛ درج توضیحات پایین تصویر تعیین بهتری خواهد بود.
به کار گیری از کپشن روی خویش تصویر به ما یاری مینماید تا یک تصویر یا این که انیمیشن به ظواهر نامرتبط را در نوشتهیعلمی به کار گیری کرده و اعتنا مخاطب را به آن قسمت جلب کنیم. دقیقا کاری که تصویر ذیل موقع اسکرول این کاغذ برای شما اجرا بخشید!
تعیین عکس نامرتبط به نوشته ی علمی آفت مقالهها seo
فهم ماهیت محتوا، گزینش تصاویر را معمولی مینماید
بخش اعظمی از تولیدکنندگان محتوا توجهی به ماهیت محتوا نکرده و در ادامه یک فرمول تکرارپذیر برای کلیه وب سایتها می گردند. به عنوان مثال بهازای هر 300 واژه به طبع یک تصویر داشته باشیم یا این که در هر نوشتهعلمی دستکم 4 تصویر درج خواهد شد. درحالیکه، قضیه و مقصود نوشته ی علمی بایستی در گزینش تعداد و طریق اکران عکسها در لحاظ گرفته گردد.
برای شعور عالی این مسئله، عنوان ها پایین را در لحاظ بگیرید:
نوشتهیعلمی آموزشی جامع؛ که یک مسئله معین را گام به گام یادگرفتن می دهد
لحاظ یا این که تجارب فردی؛ درباره ی یک متاع، مارک، مجال شغلی و ...
عیب گیری و نظارت فرآورده؛ معرفی تجهیزات و مقایسه با تولیدات شبیه
خبر سیاسی یا این که ورزشی؛ متن گفتوگو یا این که یک اعلان همگانی از طرف دولت
نوشتهعلمی ما در هر مورد از این تیمها که قرار بگیرد، تعداد عکسهای آن مختلف خواهد بود. از جملهً در شرایطی که یک پست آموزشی در امر جستن واژه کلیدی از سرچ کنسول گوگل مینویسیم، اطلاعاتی که از روش تصاویر به مخاطب منتقل می گردد حتی از متن نیز بیشتر میباشد. در اینگونه محتوایی هرچه تعداد تصاویر بیشتر باشد چگونگی محتوای ما فراتر خواهد بود.
برای نشر یک خبر حالت متفاوتی میاقتدار تصور کرد؛ در گفتمان، درج یک تصویر از محل گفتوگو یا این که شخص مذاکره شوند کفایت مینماید. حتی درصورتیکه نباشد تاثیری در جابجایی پیام به استفاده کننده نخواهد داشت. البته در گزارش یک سانحه یا این که تصادف، تکثیر تصاویر از محل واقعه، عمق فاجعه را برای استفاده کننده معین مینماید.
از چه عکسی در مقاله ها به کارگیری نکنیم؟
راستش را بخواهید حالت محتوای تصویری در مقالهها فارسی به هیچ وجهً عالی وجود ندارد! پیش از تعیین یک تصویر به موردها پایین اعتنا فرمایید:
حذف آن هیچ تاثیری در چگونگی محتوا ندارد
بیشتر عکسهای مستعمل در مقاله ها فارسی برگرفته از تصاویر stock وبسایتهای خزانه عکس میباشد. این تصاویر هیچ مضمون و خواسته خاصی ندارند و صرفا غرض به کار گیری از آنان، بودن عکس در نوشتهی علمی میباشد! فراموش نکنیم که مقصود آخری ما بهبود تجارب کاربری میباشد در فیض؛ نداشتن تصویر از درج عکسهای دست دوم و بیربط عالی میباشد!
آشنایی نیاز استفاده کننده در هنگام تعیین عکس های نوشتهیعلمی و اثر آنها در بهینه سازی
در وبسایتهای شبیه مصرف شده میباشد
جستجوی واژه کلیدی مقصود در گوگل و یافت کردن تصاویر مربوط به آن، بی آلایشترین و به طور همزمان بدترین طریق برای تعیین عکس میباشد. الگوریتمهای گوگل بهقدری تیزهوش گردیدهاند که با دیدن ورژنهای تکراری از یک تصویر، فقط یک کدام از را در نتیجه ها کاوش نماد می دهند.
2- به کارگیری از تصاویر چطور به بهینه سازی امداد مینماید؟
رباتهای گوگل پس از ورود به یک شیت کوشش مینمایند تا مسئله آن را فهم و شعور کرده و براساس چگونگی محتوای ارائه گردیده، منزلتش را در نتیجه ها کاوش مشخص و معلوم نمایند. همان طور که گفتیم تصاویر قسمت مهمی از محتوای مارا تشکیل میدهند. شاید تصویر فرمائید که حضور تصویر در شیت کفایت کرده و گوگل برای شعور معنا به محتوای متنی بسنده مینماید. اما دشوار در اشتباهید!
فهم و شعور مورد و محتوای تصویر با استعمال از ابزارهای هوش تصنعی و مصنوعی
همینطور گوگل، قابل انعطاف افزاری به اسم Lens را برای موبایلهای اندرویدی معرفی کرده که می تواند با به کار گیری از دوربین تلفن همراه جستجوی اینترنتی را ایفا داده، متن را ترجمه نماید و نتیجه ها مرتبط را به ما اکران دهد. در فیض شعور تصاویر و محتوای آنها دیگر به فیلمهای علمی تخیلی محصور نمی شود.
متن جایگزین؛ پل ارتباطی در میان تصویر و متن
ابزارها فقط معنا کلی تصویر را ادراک مینمایند اما در بیشتر حالات توانمند به تشخیص رابطه آن با محتوای شیت نیستند. برای ساخت و ساز رابطه مهم ترین ابزار ما متن جایگزین تصاویر میباشد. به عبارت دیگر، در متن جایگزین به گوگل اعلام می کنیم؛ کسانی که درین اتاق انباشته شدهاند در اکنون جاری ساختن چه کاری می باشند و چرا اینگونه تصویری در یک نوشته ی علمی با مسئله بهینه سازی درج گردیدهاست