گام دوم: هم ترازی تارنما و صفحاتش با هدف ها شما
 
گام دوم هم ترازی وبسایت و صفحاتش با هدف ها شما
مقصود از سرچ یوزرها می بایست پاسخ کوئری باشد که در موتور های کاوش آن را سرچ کرده اند.  از جمله درصورتی که مخاطب در جعبه جستجوی گوگل عبارت الکسا چیست و یا این که طریق ی به کارگیری از الکسا و یا این که چه‌طور از الکسا به کار گیری کنیم را تایپ نموده است، نیاز دارااست لیستی از پیشنهادات گوگل را مشاهده نماید که بتواند راهنمای کاملی درخصوص الکسا داشته باشد به صورتی که کلیه سوالاتش جواب داده گردد. پس در شرایطی که شما هم در کاغذ ای از تارنما خویش گستردن جامعی از الکسا دارید، می بایست مجموع کوشش خویش را داشته  باشید تا گوگل برای این زمینه شما‌را بشناسد و به کاربرانی که به‌دنبال این مورد می باشند شما‌ سئو در مشهد را اکران دهد.
 
برای هماهنگی هدف ها کلی و محتوای مو جود در صفحه ها تارنما
برای این مراد شما بایستی محتوای نوشتاری خویش را از سه روش در اختیار گرفتن فرمایید :
 
نوع محتوای وب سایت هایی که جزء  پیشنهادهای  اول گوگل در راستای کلمه و واژه ی کلیدی  خویش را آیتم رسیدگی قرار دهید آیا این پیشنهادات در پوسته لندینگ پیچ می باشند یا این که صفحه ها کالا و گروه بندی و یا این که حتی صفحه ها وبلاگ مانند میباشند.
فرمت محتوای پیشنهادات نخستین را در حیث گیرید. این فرمت ها میتوانند در پوسته راهنمای مرحله به مرحله، لیست پیشنهادی راه‌حل ها، عیب گیری و رسیدگی، نظرها و یا این که محتوای مقایسه ی دو مورد یا این که دو فرآورده با یکدیگر باشد. پس در استراتژی ساخت و ساز محتوا شما می بایست فرمت محتوای صفحه های تارنما خویش را در لحاظ گیرید.
محتوای انحصاری و در حیث گیری یک موضوعیت که میتواند برای یوزرها دیدنی باشد قادر است به تارنما شما یاری دهد. نمونه های ذیل میتوانند مثال هایی برای منحصر به فرد کردن یک محتوا و جذابیت  خدمات سئو در مشهد هر چه بیشتر آن باشند:
نقش الگوریتم مرغ مگس خوار در سال ۲۰۲۱
فراگیری بهینه سازی برای اشخاص مبتدی و تازه کار
چه‌گونه در یک ماه از شر چربی های شکم خلاص شویم !
گام سوم : غرض پایانی تان را کاملا پوشش دهید
 
گام سوم مقصود آخری تان را کاملا پوشش دهید
ماموریت گوگل بر این میباشد که به وب سایت هایی امتیاز بالا دهند که بتوانند سوالهای یوزرها و سرچ کنندگان را جواب دهند. خب حال چطور بفهمیم این سوال های کدام اند که بتوانیم جواب آنان‌را برای یوزرها مهیا کنیم؟ نگران نباشید شغل مشقت وجود ندارد، صرفا ما یحتاج میباشد دیده از روی سه سفارش اول ی گوگل برای واژه و کلمات کلیدی مد نظرتان بر ندارید. این سه تارنما به شما خط فکری میدهند که سوال ها احتمالی یوزرها که در پی پاسخ آنان می‌باشند چه میتواند باشد. یادتان نرود که شما بایستی کامل تر و گستر ده خیس و ولی دیدنی خیس به جواب این سوال ها برای یوزرها بی اندیشید تا بتوانید حرفی تازه با پوشش بدون نقص پرسش داشته باشید.
 
وبسایت هایی لغات کلیدی شبیه با شما دارا‌هستند را پیدا فرمایید
برای این خواسته میتوانید از Ahrefs یاری بگیرید، کل وبسایت های سکو نخستین واژه و کلمه کلیدی مد نظرتان  را در  Content Gap tool وب سایت Ahrefs وارد نمائید تا بتوانید لغات کلیدی شبیه آنان با خودتان را بیابید. صرفا URLs وبسایت مد حیث را نسخه برداری و در‌این  نصیب پیست نمائید و از داده ها کاربردی که میتواند به شما در تهیه و تنظیم ی محتوا برای مخاطب یاری دهد، استعمال نمائید. شما حتی  میتوانید لغات کلیدی نو را حول اساس هدف خویش بیابید و از آنان در راستای بهبود وبسایت خویش به کارگیری نمائید.