بهینه سازی چیست؟
یادگیری بهینه سازی فرآیندی مشقت بار و مجال‌بر میباشد! البته زمانیکه اثر آن را در رویش و رونق تجارت خویش مشاهده می کنید متوجه خواهید شد که قیمت این تمامی انرژی و هزینه را داشته میباشد. در آستانه فراگیری و به ویژه با به کارگیری از منابع بدون‌پول شما با انبوهی از مفاهیم و نکات تخصصی روبرو میشوید که موجب سردرگمی سئو در مشهد  و دلسردی از یادگیری می‌گردد.
 
اما نگران نباشید درین شیت یک ساختار منظم و هدفمند را به شما معرفی می کنیم.
 
تعاریف بسیار متعددی برای معنی seo ارائه شد‌ه‌است. شاید او‌لین و معمولی ترین ذکر این باشد که؛ بهینه سازی ورژن کوتاه گردیده ای از عبارت Search Engine Optimization میباشد یعنی سئو تارنما برای خدمات سئو در مشهد  موتورهای کاوش.
 
البته غرض مهم seo موتورهای کاوش نیستند بلکه رضایت استفاده کننده میباشد.
 
با ورود الگوریتم‌های نو و تغییرات در مرتبه‌بندی حاصل؛ تجارب کاربری به یک فاکتور اصلی در seo تبدیل گردیده است و گوگل سعی می‌نماید تا وب سایت‌هایی را در جايگاه‌های بالا قرار دهد که محتوای آن‌ها برای یوزرها رضایت قسمت میباشد.
 
با نگاه امروزی‌خیس می‌اقتدار خاطرنشان کرد؛ سئو مخفف عبارت Search Experience Optimization یا این که seo تجارب کاوش میباشد.
 
برای استحصال توفیق در بهینه سازی می بایست بیشتراز هر چیز به رضایت استفاده کننده اعتنا کنیم. رضایت مخاطب از محتوای شما به عامل ها زیادی بستگی داراست. ادبیات شما، چگونگی محتوا و داده ها ارائه گردیده، طرز اکران و ارائه محتوا، سرعت وبسایت، اکران درست در تلفن همراه، جواب‌گویی به سوال های یوزرها و بخش اعظمی موردها دیگر بر رضایت یوزرها اثر گذار می‌باشند.
 
بهینه سازی چطور به  پرورش تجارت شما امداد می‌نماید؟
طی چندین سال اخیر تمدن کاوش دربین آحاد عموم جهان ترویج یافته و ولی رونق استعمال از تلفن های همدم موجب گردیده تا دسترسی به داده ها نسبت به قبل بسیار سریع و بی آلایش باشد. اکنون روزمره میلیاردها کاوش از روش گوگل اعمال میگردد که بخش اعظمی از آن ها با غرض خرید جنس یا این که دسترسی به سرویس ها می باشند.
 
در صورتی شما مقام قابل قبولی در حاصل جستجوی گوگل داشته باشید این یوزرها به وب سایت شما وارداتی و داده ها تکمیلی از متاع یا این که سرویس شما اخذ می‌نمایند. همین پروسه بی آلایش موجب می شود که رابطه بیشتری با عموم داشته باشید و شانس خویش را برای تبدیل آنان به مشتری ارتقاء دهید.
 
مثلا فکر کنید که شخصی در‌پی خرید موبایل سامسونگ اس 23 باشد، اولی مبادرت وی احتمالا جستجوی همین عبارت در گوگل میباشد. بعداز کاوش لیستی از حاصل به استفاده کننده اکران داده می‌گردد. وبسایت‌هایی که درجه بالاتری در نتیجه ها کاوش داشته باشند قاعدتا شانس بیشتری نیز برای ورود این شخص به تارنما خویش خواهند داشت.
 
 
 
 به صورت میانگین 32 درصد یوزرها دسکتاپ و 24 درصد یوزرها گوشی بر روی سکو یک گوگل کلیک می‌نمایند
 
بعد از ورود مخاطب به تارنما روند تبدیل وی به مشتری استارت میشود. اکنون فکر کنید که استفاده کننده با گوشی وارد تارنما شما گردیده البته صفحه های شما اکران قابل قبولی در گوشی ندارند. احتمالا از وبسایت بیرون گردیده و مورد دیگری را در گوگل گزینش می‌نماید. کردار یوزرها هنگام کاوش یکی فاکتورهای اساسی گوگل برای انتخاب رضایت آن‌ها از وبسایت شما خواهد بود.
 
مجموعاَ می‌قدرت اظهار کرد؛
 
هرچقدر شما مقام بهتری در نتیجه ها کاوش داشته باشید یوزرها بیشتری به وبسایت خویش جذب خواهید کرد و هرچقدر که بستر مطلوب تری برای آن ها آماده کرده باشید نرخ تبدیل به مشتری ارتقا خواهد یافت.
 
او‌لین مفاهیمی که بایستی خاطر بگیرید
یادگرفتن seo را از اینجا آغاز نمائید
 
Content is King
 
محتوا پاد شاه میباشد
 
Black Hat بهینه سازی
 
seo کلاه سیاه
 
Core Update
 
به روز هسته گوگل
 
Negative بهینه سازی
 
seo منفی
 
Local بهینه سازی
 
seo محلی
 
Featured Snippet
 
سفارش ویژه گوگل
 
شایسته ترین کتاب‌ها برای فراگیری seo
منابع بدون‌پول برای اشخاص تازه کار
 
یادگرفتن مجانی seo
تعادل بین مجال و معیار یادگیری
 
منابع متنوع و جذابی برای یادگیری بهینه سازی وجود داراست و خوشبختانه بیشتر آنان بدون‌پول میباشند.
 
محتوای ارائه گردیده در اینستاگرام، یوتیوب و منابع فارسی و انگلیسی بسیار بی نیاز می باشند و حتی‌د‌ر منطقههای تخصصی و ابزارهای حرفه ای هم یادگرفتن‌های کاربردی به شما عرضه می‌نمایند البته یادگرفتن بدون‌پول چندین هزینه نهفته برای شما داراست که در اولِ مسیر به آن توجهی نمی کنید.
 
حقیقت این میباشد که تمامی ما در فضای اینترنت پیرو درآمدزایی هستیم، یادگرفتن بدون پول فقط یک مسئولیت اجتماعی وجود ندارد و هرکسی از ارائه این محتوا هدفی را دنبال می‌نماید. این مقصود قادر است بازاریابی یک زمان تخصصی، ارائه سرویس ها بهینه سازی، مشورت حرفه ای یا این که حتی فروش یک ابزار باشد.
 
در سود هیچ منبع بی نقص و بی‌نقصی محتوای خویش را تماما بدون پول عرضه نمی‌نماید. در حالتی که تمرکز ما صرفا بر اینگونه منابعی باشد با 3 بحران بدون شوخی روبرو خوا هیم شد:
 
1- مجال متعددی از دست می دهیم
در عصری معاش میکنیم که تمامی چیز تخت گاز در اکنون تغییر و تحول میباشد، در دنیای بهینه سازی این تغییرات سریعتر هم می‌باشند. با کاوش در گوگل و استیناف منابع بدون‌پول ممکن میباشد محتوایی را تعیین کنیم که سعی و معنای خویش را از دست داده باشد و به جهت اینکه هنوز اقتدار تشخیص صحیح نداریم آن را تحت عنوان یک منبع دارای اعتبار بپذیریم.
 
هنگامی که برای یادگیری یک تکنیک غلط صرف می کنیم در کنار فرصتی که برای یادگیری دوباره و بیماری آلزایمر فراگیری‌های دیرین از دست می دهیم مهم ترین هزینه‌هایی می‌باشند که در اولِ منش میپردازیم.
 
2- یادگرفتن‌های غلط مارا فریب میدهند
بپذیریم که قسمت متعددی از علم seo نتیجه ها تجربیات اشخاص و اجرای پروژه‌های متعدد میباشد اما کلیه به یک اندازه توان نظارت حالت و تبدیل آن به یک الگوی تکرارپذیر را ندارند. متاسفانه فراگیری‌های زیادی در وب وجود دارا هستند که فیض برداشت فردی یا این که نتیجه ها یک واقعه در پروژه‌ای خاص میباشند البته در پوسته تکنیک و فراگیری به طور همگانی منتشر میگردند.
 
برای هر که در اولِ منش جای‌دارد تشخیص یادگرفتن اصولی زبده سطحی بسیار طاقت فرسا بوده و ممکن میباشد روئت کرد اشتباهی نسبت به بهینه سازی و یادگیری آن به دست آورد.
 
3- رابطه مفاهیم را فهم نمی‌کنیم
یک کدام از دیگر از خطاها یادگرفتن‌های مجانی این میباشد که مفاهیم را به طور متفرق در مشت ما قرار میدهند. برای مثال یک استوری در اینستاگرام درباره گوگل دیسکاور میبینیم و فردا نوشته ی علمی‌ای با قضیه نقشه وب سایت را تفحص می کنیم. هردوی این مفاهیم در ذهن ما نقش بسته البته رابطه آن‌ها‌را به صحت ادراک نمی‌کنیم.
 
در زمان فراگیری به یک حوزه (از جمله لینک و پیوند سازی) عشق‌مند می‌شویم و ساعت ها در موردش تحقیق و تفحص میکنیم اما بقیه ناحیههای بهینه سازی مثل تکنیکال و محتوا را به صحت خاطر نمی‌گیریم.
 
حتی ممکن میباشد تمامی ناحیههای بهینه سازی را گزینه اعتنا قرار داده باشیم و رویت کرد کلان‌تری از آن دستیابی کنیم اما متوجه نشویم که هرمورد از این مفاهیم و تکنیک‌ها در چه هنگامی می بایست گزینه به کار گیری قرار گیرد و چه تاثیری بر توسعه و گسترش پروژه seo ما خواهند داشت.
 
یادگیری جزیره‌ای موجب می شود که رابطه معنایی، حق تقدم یادگیری و فرصت مطلوب برای به کار گیری از هر تکنیک را متوجه نشویم و در غایت به یک فقیدِ بی‌فعالیت تبدیل می‌شویم.
 
یادگرفتن بدون‌پول بهینه سازی لاف جذابی‌ست که به راحتی آن را می‌پذیریم!
 
تفاوت زمان‌های تخصصی با یادگرفتن‌های بدون‌پول را میتوانیم به جاده چالوس و بزرگراه طهران شما تشبیه کنیم. صراحت دارد که در اولِ بزرگراه می بایست عوارض بپردازیم (هزینه کنیم) البته در قبال آن مسیری هموار و بی‌خطر پیش روی ما قرار میگیرد و در طی کوتاه‌تری به مقصد می‌رسیم. اما جاده چالوس هم جذابیت و زیبایی خودش را دارااست اما کلیه این شانس را ندارند که سلامت و به‌موقع به مقصد متبوع خویش برسند!