بهینه سازی (سئو)، در معنای seo  سئو در مشهد وبسایت برای موتورهای کاوش میباشد. یعنی صفحه های تارنما شما در یک موتور کاوش مثل گوگل در جايگاه فراتر و بهتری نسبت به رقبا اکران داده شوند. قابل ذکر میباشد بهینه سازی صرفا مربوط به گوگل وجود ندارد و موتورهای جستجوی دیگر هم وجود دارا‌هستند اما از آنجایی‌ که 90 درصد جستجوی اشخاص دست‌کم در جمهوری اسلامی ایران با موتور جستجوی گوگل شکل می‌پذیرد seo را متساوی حصول جايگاه عالی در گوگل در حیث می گیرند.

 
 
 
بهینه سازی از آن جهت عنایت داراست که بازدیدکنندگان جدیدی را به صورت بدون‌پول و استوار وارد وبسایت شما می‌نماید. یعنی در صورتی‌که صفحاتی از وب سایت شما در گوگل سکو نیکی استحصال نماید میتوانید امیدوار باشید که به صورت روزمره بازدیدکنندگان و مشتریان جدیدی وارد تارنما شما شوند. این مسئله را با دنیای حقیقی وواقعی مقایسه نمایید؟ چه دکان‌داری بدش می آید که هر روز 100 یا این که 1000 شخص تازه وارد فروشگاه‌اش شوند؟
 
برای اینکه در هر موتور کاوش سکو بهتری حصول فرمائید می بایست نسبت به الگوریتم‌های آنان (معیارهایی که‌این موتورها وب سایت‌ها را بوسیله آن جايگاه‌بندی می‌نمایند) شناخت داشته باشید و وبسایت خویش را با رعایت آن معیارها باصرفه نمایید.
 
در صورتی‌که گوگل وبسایت شما را به رقبا ترجیح بدهد، اشخاص بیشتری به‌راحتی شما‌را در فضای آنلاین پیدا کرده و وارد وبسایت شما می گردند. برای اینکه استارت به یادگیری یادگرفتن seo فرمایید در صدر مایحتاج میباشد با عنایت بهینه سازی، طریق شغل ظریف موتورهای کاوش، اصطلاحات و اشکال تکنیک‌های seo آشنا گردید که به‌دنبال این مقاله به آنها پرداخته‌ام.
 
در‌این مقاله یاد خواهید گرفت :  مخفی کن 
 seo دقیقاً چیست؟
 چرا بهینه سازی عنایت داراست؟
 موتور کاوش چیست؟
 اصطلاحات بهینه سازی
 گونه های تکنیک‌های بهینه سازی
 سئوی کلاه سپید
 سئوی کلاه سیاه
 سئوی کلاه خاکستری
 وب سایت خویش را چطور seo کنم؟
 سئوی باطن تارنما (On-Page سئو)
 بازرسی کلمه و واژه کلیدی
 محتوای کیفیت عالی
 کدهای وب سایت
 نشانی ورقه (URL)
 پروتکل HTTPS
 کدهای اسکیما Schema.org
 ساختار وبسایت و لینک و پیوند سازی داخلی
 ورژن گوشی
 سرعت تارنما
 سئوی بیرون وبسایت (Off-Page سئو)
 اعتبار (Authority)
 پیوند سازی فرنگی
 برندسازی
 تعامل یوزرها با شیت SERP
 سئوی محلی (Local سئو)
 کانال‌های اجتماعی
بهینه سازی دقیقاً چیست؟
seo در واقع یک کدام از طریق‌های جذب بازدیدکننده برای اینترنت‌وبسایت یا این که مغازه‌ اینترنتی شماست. شما به طریق‌های مختلفی میتوانید برای اینترنت‌تارنما خویش بازدیدکننده جذب نمایید یا این که در اصطلاح ترافیک اینترنت‌وبسایت خویش را ارتقاء دهید. با طریق بهینه سازی در واقع کاری میکنید که موتورهای کاوش وبسایت شما‌را به اشخاص بیشتری اکران دهند.
 
بازدیدکننده‌ای که از روش موتورهای کاوش وارد تارنما شما میشود را ترافیک ارگانیک (طبیعی) می‌نامند. یعنی شما برای جذب این بازدیدکننده به طرز‌های دیگر مثل تبلیغات که معمولاً هزینه‌بر می باشند متوسل نشده‌اید و مخاطب به صورت طبیعی با کاوش در گوگل به تارنما شما واکنش کرده و وارد آن شد‌ه‌است.
 
زمانی صحبت از بهینه سازی به بین میاید سه چیز عنایت پیدا می‌نماید:
 
شما یا این که به عبارتی کاغذ‌های اینترنت‌سایتتان.
موتور کاوش که در اکثر مواقع به عبارتی گوگل میباشد.
شخص کاوش کننده یا این که به عبارتی عبارتی که در موتور کاوش وارد می‌نماید.
به عنوان مثال چنانچه شما مطلبی در زمینه ی طریق تهیه و تنظیم قرمه سبزی در سایتتان دارید، بدین ترتیب بایستی تکنیک‌هایی به فعالیت ببرید که در حالتی‌که کاربری عبارت‌هایی مثل “یادگرفتن پخت قرمه سبزی” یا این که “شیوه تهیه و تنظیم قرمه سبزی” را در گوگل کاوش کرد وبسایت شما در کاغذ اولیه نتیجه ها گوگل اکران داده گردد.
 
 
70 درصد جستجوگران تنها روی 3 فیض اولیه گوگل کلیک می‌نمایند!
این گزینه را هم در حیث بگیرید که خیلی نادر پیش می آید که کاوش کنندگان در گوگل به صفحه ها دوم به سپس لیست حاصل مراجعه نمایند و حدود 90 درصد یوزرها تنها از ورقه اولیه لیست حاصل بازدید کرده و حدود 70 درصد کلیک‌های آن ها تنها به 3 فیض نخستین کاغذ اولیه تخصیص داراست!
 
پس در‌حالتی که سایتتان در ورقه اولیه نتیجه ها گوگل یا این که حتی 3 فیض اولیه برگه اولیه وجود ندارد خیلی روی ورودی نتیجه ها از seo اکانت گشوده نکنید! یک ضرب‌المثل در دنیای اینترنت وجود دارااست که می گوید:
 
 در حالتی که میخواهید جسد یک مرده را در جایی قایم فرمایید، برگه دوم حاصل گوگل شایسته ترین مکان ممکن میباشد!
 
 
 
نکته دیگر اینکه بهینه سازی مرتبط با تمام وب سایت شما وجود ندارد و برای کل صفحه ها تارنما شما مختلف میباشد. از جمله یک مقاله وب سایت شما ممکن میباشد در برگه اولیه گوگل باشد و مقاله دیگری به هیچ عنوانً در لیست حاصل گوگل اکران داده نشود!
 
بهینه سازی در واقع به فعالیت بردن تکنیک‌هایی میباشد که به واسطه آن هر برگه از تارنما خویش را برای عبارت یا این که کلمه و واژه کلیدی خاصی به کاغذ اولیه گوگل می‌کشانید. زمانی شما یک ورقه از سایتتان را برای یک یا این که تعدادی عبارت خاص باصرفه میکنید، موتورهای کاوش متوجه میگردند که درصورتی که کاربری آن عبارت را کاوش کرد سپس آن برگه از وب سایت شما مرتبط‌ترین و مفیدترین فیض‌ای میباشد که می توانند به استفاده کننده اکران دهند.
 
چرا seo التفات داراست؟
شما در‌حالتی که شایسته ترین اینترنت‌وبسایت را هم پیاده سازی کرده باشید و شایسته ترین محتوای ممکن را برای یوزرها ساخت و منتشر کرده باشید؛ در شرایطی‌که این محتوا چشم نشود خیر سودی به شما می رساند و خیر منفعتی به مخاطبان شما. پس محتوا و اینترنت‌تارنما عالی وقتی ساخت و ساز قیمت می‌نماید که چشم گردد. به طور طبیعیً برای چشم شدن نیاز به جذب بازدیدکننده برای اینترنت‌وبسایت خویش دارید.
 
بهینه سازی هم یکی‌از شیوه‌های ارتقا بازدید (ترافیک) وب سایت میباشد.  seo یک شیوه استوار و تضمینی برای جذب ترافیک ارگانیک و هدفمند میباشد. ارگانیک به‌این معنا که برای جذب بازدیدکننده از روش seo نیاز به پرداخت هزینه ندارید.
 
هدفمند بدین معنا که دقیقاً کسانی که به فرآورده و سرویس شما نیاز دارا‌هستند وارد سایتتان میشوند (چون مخاطب برای رفع نیازش عبارتی را کاوش می‌نماید که به طور کاملً مربوط به قضیه وب سایت شماست). این را مقایسه نمائید با تبلیغات بنری که شاید هر کاربری را سوای نیاز به سرویس ها شما وارد سایتتان نماید و شما مجبورید برای بازدید وی به اکران دهنده تبلیغ هزینه بپردازید!
 
استوار هم به این معنا که در حالتی‌که شما جايگاه نیکی در گوگل دستیابی فرمایید حدوداً میتوانید روی یک بازدید اثبات روزمره از وب سایت خویش اکانت گشوده نمائید. در حالی که در شیوه‌های تبلیغاتی تا زمانی بازدیدکننده دارید که هزینه اکران تبلیغات را میپردازید!
 
یادتان باشد فارغ از جذب بازدیدکننده مطلوب برای سایتتان، ماشین استحصال‌وکار آنلاینتان سوختی برای تکان ندارد و نباید انتظار کسب درآمد از آن را داشته باشید! پس در‌پی عالی میباشد نگاهی کوتاه به شیوه‌های گوناگون جذب بازدیدکننده برای اینترنت‌وبسایت بیندازیم.
 
نحوه‌های جذب بازدید کننده تازه برای اینترنت‌وبسایت در 5 گروه کلی ذیل قرار میگیرند :
 
شیوه توضیحات معایب
ارگانیک (طبیعی) جذب بازدیدکننده از موتورهای کاوش با یاری بهینه سازی
فرصت‌بر بودن
تبلیغات اشخاص با دیدن تبلیغ ما در جاهای گوناگون در فضای آنلاین به وبسایت ما برسند.
مستلزم هزینه و سرمایه
ترافیک می تواند هدفمند نباشد
کانال‌های اجتماعی کاربرانی که در کانال‌های اجتماعی با آنان در مورد هستیم را به تارنما خویش بکشانیم.
مستلزم شغل همیشگی در کانال‌های اجتماعی
ریزش یوزرها در مراجعه به وبسایت
ارجاع تارنما‌ها یا این که اشخاص دیگر به صورت بدون پول مارا معرفی نمایند و اشخاص را به وب سایت ما ارجاع دهند.
مستلزم کانال‌سازی توانمند با اشخاص میباشد
بدون واسطه اشخاص نام مارک یا این که وبسایت ما‌را در جایی چشم،شنیده یا این که ذخیره کرده باشند و به صورت بدون واسطه وارد وبسایت ما شوند.
مستلزم برندسازی قدرتمند میباشد
با نگاهی به مورد ها بالا درمی‌یابیم که یکی‌از مطمئن‌ترین، پایدارترین و مقرون به‌صرفه‌ترین طریق‌های جذب بازدیدکننده برای اینترنت‌وب سایت سوژه ترافیک ارگانیک و جذب بازدیدکننده از روش بهینه سازی و موتورهای کاوش میباشد.
 
شما زمانی تبلیغات اعمال می‌دهید بازدید از تارنما شما تا هنگامی جریان داراست که هزینه می پردازید و به‌محض عدم پرداخت هزینه، ترافیک ورودی به تارنما شما هم جدا میگردد البته در بهینه سازی تماماً برعکس میباشد و ترافیک ورودی به صفحه ها وب سایت شما قادر است به گذر زمان فرصت ارتقاء یابد.
 
در واقع در شرایطی‌که محتوایی ساخت و ساز فرمائید و کم کم آن را دائما بهبود بخشیده و به‌روزرسانی فرمایید یک محتوای مدام سبز (Evergreen Content) دارید که می تواند تا سال‌ها خیال و خاطر شما‌را از بابت بازدیدکنندگان نو ریلکس نماید!
 
 
 
درصورتی که مقاله قیف فروش را در آکادمی بهمنی استیناف کرده باشید میدانید که جذب بازدید کننده نو برای حصول‌وکار آنلاین شما چقدر حیاتی میباشد. پیاده سازی قیف فروش و ساخت و ساز یک سیستم تماماً خود کار و اتومات بازاریابی صحیح مانند پیاده سازی یک ماشین سواری میباشد با این تفاوت که سوخت مایحتاج ماشین استخراج‌وکار شما چهت نیل به مقصد ، به مکان بنزین بازدیدکنندگان جدیدی میباشد که با دستیابی‌وکار شما آشنا میگردند و چه عالی که به مکان پرداخت هزینه‌های فراوان برای تبلیغات و مفاد دیگر این سوخت را به صورت طبیعی و ارگانیک به‌دست آورید.
 
جذب 1000 بازدید کننده هدفمند برای یک اینترنت‌وب سایت فعلا در معدود‌ترین وضعیت چیزی در حدود 2 میلیون تومان برای شما هزینه داراست. چرا این تعداد بازدید کننده را با وقت گذاشتن برای ایجاد محتوا و باصرفه‌سازی آن برای موتورهای کاوش به‌دست نیاورید؟
 
به جثارت می‌اقتدار بیان کرد: در برگه اولیه گوگل بودن قادر است یک دستیابی‌وکار اینترنتی ورشکسته را به یک حصول‌وکار اینترنتی سودساز تبدیل نماید.