معماری و ساختار بهینه سازی تارنما به نگرش گروه‌بندی و سازماندهی صفحه ها اشاره داراست. سئو در مشهد برای داشتن یک معماری خوب می‌بایست در سکو اولیه، راحتی استفاده کننده را درنظر گرفت. درصورتی که ساختار و معماری یک تارنما اصولی و بر اساس با نیاز مخاطب رقم بخورد، اشخاص فرصت بیشتری را به گردش داخل تارنما تخصیص می دهند و تعاملات بیشتری نیز شکل خواهد گرفت.

 
 
 
یک ساختار اصولی می‌بایست به استفاده کننده یاری دهد تا باکمترین کلیک به برگه مقصود خویش دست پیدا نمایند و از سوی دیگر بتوانند حالت خویش در تارنما پیدا نمایند و درصورت نیاز به ورقه ورودی خویش بازگردند.
 
اشکال بهینه سازی وبسایت
طرز و تکنیک‌های متعددی برای seo کردن تارنما وجود دارااست. هرمورد از این شیوه‌ها قسمت خاصی از وبسایت را پوشش میدهند و برای باصرفه‌سازی می‌بایست به کلیه این طرز‌ها اشراف بدون نقص داشته باشید تا هر کدام را در طی مطلوب به عمل ببرید.
 
seo داخلی (On-Page بهینه سازی)
یکی‌از مهم ترین شیوه های seo، بهینه سازی داخلی میباشد که می‌بایست دقت ویژه‌ای به آن گردد. seo داخلی به همه روند و تکنیک‌هایی گفته میگردد که جهت با صرفه‌سازی و ارتقاء جايگاه و منزلت، باطن تارنما جاری ساختن می‌پذیرد.
 
seo داخلی مشمول مواقعی همانند معدود کردن وسعت تصاویر، پیوند‌سازی میان صفحه های، با صرفه‌سازی مقاله‌ها و عنوان ها،… می‌گردد.
 
 
 
سئو آف پیج(Off-Page سئو)
به تمامی تکنیک‌‌هایی که برای بهبود رده و درجه در فارغ تارنما جاری ساختن میگیرد. خرید رپورتاژ، تشکیل داد بک‌پیوند، شغل در کانال‌های اجتماعی مثلا مهمترین اقدامات سئو آف پیج میباشد.
 
بهینه سازی تکنیکال(Technical سئو)
به همه اقدامات فنی که جهت باصرفه‌سازی و ارتقاء مرتبه باطن وبسایت ایفا میگیرد، seo تکنیکال یا این که seo فنی می گویند. seo تکنیکال مشمول کار‌هایی همانند با صرفه‌سازی کدهای تارنما، بهبود سرعت صفحه های و بار گذاری، ریسپانیو و تلفن همراه فرندلی،… میگردد.
 
seo محلی (local سئو)
بهینه سازی محلی یا این که بهینه سازی لوکال به همه اقداماتی گفته میگردد که در جهت بهبود جايگاه و مقام در یک وضعیت جغرافیایی ایفا می‌پذیرد.
 
نحوه های بهینه سازی کردن تارنما
بهینه سازی کلاه سپید (white hat سئو)
seo کلاه سپید به همگی اقداماتی گفته میگردد که سوای هرگونه قانون شکنی و طبق مقررات و اصول گوگل جاری ساختن می‌پذیرد.
 
 
 
seo کلاه سیاه (black hat بهینه سازی)
به تکنیک‌هایی که برخلاف مقررات و اصول موتورهای کاوش به خصوص گوگل، که درجهت ارتقا درجه و رده ایفا می‌پذیرد، seo کلاه سیاه می گویند. این تکنیک‌ها شاید در بالا سبب ساز بهبود سکو و رده صفحه های و یا این که وب سایت خواهد شد اما به محض متوجه شدن موتورهای کاوش، به شدت جریمه و پنالتی میگردد.
 
بهینه سازی کلاه خاکستری (gray hat سئو)
به تکنیک‌های کلاه سیاه که هنوز موتورهای کاوش متوجه آن نشدند، seo کلاه خاکستری میگویند.
 
 
 
تکنیک های سئو بهینه سازی وبسایت
✅ محتوای ویدیویی اضافه نمائید
 
✅ سرعت ورقه را با صرفه کنید
 
✅ از پادکست در محتوای شیت فایده ببرید
 
✅ از ریسپانسیو بودن صفحه ها مطمئن گردید
 
✅ محتواهای کهن را آپ تو دیت و بروز نگه دارید
 
✅ از تصاویر کیفیت عالی برای صفحه های به کارگیری فرمائید
 
✅ از مقاله‌ها وقتگیر، جامع و یونیک به کار گیری فرمایید
 
✅ از چگالی عبارات کلیدی قابل قبولی به کار گیری نمائید
 
✅ از پیوند‌سازی مطلوب در میان صفحه ها به کار گیری نمائید
 
✅ برای یوزرها تولیدمحتوا اعمال دهید و آن گاه برای موتورهای کاوش
 
اثر سوشال سیگنال بر روی بهینه سازی وبسایت
شاید برای شما هم دیدنی باشد، سوشال سیگنال یا این که سیگنال کانال اجتماعی یکی‌از نوین‌ترین نحوه‌های جلب ترافیک وبسایت میباشد. کانال‌های اجتماعی به صورت بی واسطه روی seo تارنما اثر نمی‌گذارد، ولی سبب ساز می شود تا بیزنس شما در معرض روئت کرد قرار بگیرید و به نوعی به برندینگ شما امداد شایانی خواهد کرد.
 
 
 
بعضا از اشخاص صاحب و مالک بیزنس از کانال‌های اجتماعی برای تبلیغات مارک خویش، رضایت مشتریان و جواب به بعضا از سوال ها رایج یوزرها به کار گیری می‌نمایند. این کار‌ها قادر است به اعتمادسازی و درنهایت جابجایی استفاده کننده به تارنما باعث خواهد شد. ولی گاهی فرایند جابجایی مخاطب از کانال اجتماعی با سرعت ایفا می گیرد و گاهی ممکن میباشد چندین سال فرصت چیره شود.
 
لندینگ پیج(Landing Page)چیست؟
برگه لندینگ یا این که لندینگ پیج، به شیت‌ای گفته میشود که مخاطب می‌بایست پس از ورود تعامل خاصی مثل خرید، پرکردن هیبت، واردکردن نشانی اینترنتی یا این که شماره تلفن اجرا دهد. به عبارت دیگر استفاده کننده می‌بایست اثری از خویش برجای بگذارد.
 
 
 
این یوزرها از هر طریقی ممکن میباشد وارد این کاغذ گردیده‌باشند. ولی نکته قابل توجه هدفدار بودن این یوزرها میباشد که اصلا نباید به آسانی از کنار این داده ها عبور کنیم. کسانی که مبادرت به پرکردن یک هیبت می‌نمایند، آشناییت خیر نسبت به وبسایت پیدا نموده است و شما با اعتمادسازی می تواند این مخاطب را به خریدار تبدیل نمائید.
 
آیا اخلاق یوزرها در بهینه سازی وبسایت تاثیرگذار میباشد؟
گوگل تاکید اکثری داراست که محتواهای وب سایت برای یوزرها نوشته گردد. اندیشه کردن بدین گزاره میتواند خویش پاسخگوی پرسش مدنظر باشد. گوگل به وبسایت‌هایی علاقمند میباشد که تعامل بیشتری با استفاده کننده برقرار می‌نماید و همت می‌نماید که امتیازات ویژه‌ای برای این وب سایت‌ها نظر نماید.
 
اما رضایت یوزرها از کارایی آن‌ها معین میگردد. مثلا؛ وقتی که لود شیت برای استفاده کننده تعدادی ثانیه ارتفاع می کشد، و یا این که هنگامی که محتوا در موبایل گوشی یا این که دسکتاپ به نیکی اکران داده نمیشود، استفاده کننده شیت را شکاف می‌نماید و تارنما دیگری را گشوده نماید.
 
تک تک این عامل ها سبب ساز می گردد که گوگل به گذر زمان مجال آلرژی بیشتری روی کاغذ شما آرم دهد و درصورت مکرر بودن این زمینه، به گذر زمان از ورقه نتیجه ها حذف خواهید شد.
 
 
 
به گذر زمان فرصت دانش یوزرها برای کاوش ارتقا یافته و به همین ادله الگوریتم‌های گوگل به خیر کوشش یوزرها را پایین حیث گرفته و آن‌ها‌را محاسبه می‌نمایند. این نکته را بخاطر داشته باشید که ممکن میباشد یوزرها محتوای کاغذ را فراموش نمایند البته هیچ گاه احساس عالی یا این که بدی که از تلاوت یک ورقه بدست آمده میباشد را هیچوقت فراموش نمی کنند.
 
نقشه تارنما (sitemap)چیست و آیا در seo وبسایت اثر دارااست؟
یکی کارداران اثرگذار در بهینه سازی وبسایت تاثیرگذار میباشد از نقشه وب سایت برای گوگل و بقیه موتورهای کاوش هست. نقشه تارنما یا این که به اصطلاح وب سایت مپ، خزش ربات‌ها در تارنما را سهل‌خیس می‌نماید.
 
نقشه وبسایت در اینترنت‌تارنما‌هایی که محتوا و صفحه های متعددی دارا‌هستند، امداد می‌نماید تا صفحه های زودتر کرال و ایندکس شود.
 
برندسازی در بهینه سازی چیست؟
بهینه سازی برندینگ یا این که برندسازی در seo، به فرآیندی گفته میشود که در آن مارک بیزنس به منبع مهمی از ترافیک تبدیل می شود. مثلا شما برای یادگرفتن‌های حوزه بهینه سازی تنها به وب سایت دی ام روم مراجعه می کنید و مطمئن میباشید که محتوای ارائه‌گردیده از اعتبار کافی شامل است.
 
درصورت داشتن محتوای بهتر به علاوه اعتمادسازی و برندینگ درست بعد از مدتی، آدرس از مارک در پسوند یا این که پیشوند کوئری چشم خواهدشد. از جمله؛ فراگیری seo دی ام روم، بهینه سازی چیست دی ام روم، خرید زمان جامع یادگرفتن seo دی ام روم.
 
بررسی رقبا در بهینه سازی به چه معناست؟
محاسبه رقبا مشمول استیناف در خصوص محتوا، لینک و پیوند‌سازی، کلمه و واژه کلیدی،… که رقبای حوزه تجارت شما به کار گیری کرده‌اند تا به مرتبه و رده بالایی رسد. با این شغل متوجه می شوید که رقبا برای اینکه یک منزلت مطلوب در یک واژه کلیدی دستیابی نمایند، به چه واحد سنجش تولیدمحتوا کرده‌اند و در این‌شیوه چه لینک و پیوند‌سازی‌های داخلی و فرنگی جاری ساختن داده‌اند.
 
 
 
آغاز لیستی از رقبای خویش را تروتمیز فرمائید. روشن و ضعف‌های مشترک رقبا را پیدا نمائید. بعد از آن مخاطبان غرض خویش را بشناسید و با گردآوری‌بندی و استراتژی صحیح مبادرت به ساخت‌و‌ساز محتوا نمایید. ارزیابی رقبا می‌بایست به صورت تروتمیز و ماهیانه جاری ساختن گیرد و کوچکترین مبادرت آنان می‌بایست با عکس‌العمل وب سایت شما یار و همدم باشد.
 
SSL و HTTPS در وب سایت چیست؟
امنیت و ایمنی داده ها استفاده کننده از مهم ترین فاکتورهای مرتبه‌بندی تارنما به حساب می‌آید. در حالتی که گوگل متوجه گردد که سایت امنیت بدون نقص مخاطب را مدد نمی‌نماید، ابدا سکو و رده خاصی به وب سایت تخصیص نمی‌دهد.
 
خرید سند SSL و نصب روی دامنه وبسایت که از روش کمپانی هاستینگ جاری ساختن میگیرد، یک کدام از عوملی میباشد که برروی گزینش مخاطب اثر بی واسطه میگذارد. بعداز نصب SSL روی تارنما، یک قفل در کنار اسم دامنه شما اکران داده می‌گردد و ضمنا پروتکل وبسایت شما از http به https تبدیل خواهدشد که s مخفف واژه و کلمه Secure یعنی امن‌بودن می باشد.
 
ساختار درست URL یا این که نشانی صفحه های در seo وبسایت
برخی از اشخاص براین نظریه می باشند که ساختار Url هیج تاثیری در سئوسایت ندارد و به همین استدلال گونه های و اقسام کاراکترها (همانند اسم مجموعه‌بندی، روز، ماه و سال تکثیر، اسم تالیف کننده، مخلوط کاراکترهای فارسی و انگلیسی و…) را در نشانی صفحه ها قرار می دهند.
 
طبق تجربیات گروه seo دی ام روم، شایسته ترین URL، آدرسی میباشد که بعد از اسم دامنه، اسم برگه قرار بگیرد. از سوی دیگر تلاش فرمائید از تعداد کاراکترهای کوتاه‌تری برای نشانی صفحه های به کارگیری کنید. طبق داده های عددی مستند گوگل که در تصویر ذیل معلوم میباشد، هرچه تعداد کاراکترهای یک کاغذ کمتر باشد، منزلت و سکو بهتری به آن تخصیص داده خواهدشد.
 
 
 
به دو نکته قابل توجه دقت نمایید؛ از مخلوط لهجه فارسی و انگلیسی برای URL اجتناب نمایید و نکته دیگر اینکه در‌حالتی که نشانی صفحه ها شما از برهه زمانی‌ها قبلی رقم خورده میباشد، تغییر‌و تحول نشانی ممکن میباشد باعث افت منزلت شما در برگه نتیجه ها خواهد شد. پس خوب میباشد در حالتی‌که صفحه ها شما، منزلت قابل قبولی را حصول نموده است، به نشانی صفحه های دست نزنید و یا این که بعد از تغییر تحول از ریدایرکت 301 به کار گیری فرمائید.
 
چه گونه هدف ها خویش را در بهینه سازی انتخاب کنیم؟
در هر حوزه و حصول و کاری یک سری عبارت وجود دارااست که برای وب سایت سودآوری دارا هستند. مقصود ما نیز می بایست دقیقا می‌بایست در همین راستا قرار گیرد. با صرف مجال و تامل درست میتوانید بدین کلمه ها کلیدی دست پیدا فرمایید.
 
شما می توانید این کلمات را کاوش کنید (ترجیحا در موتورجستجوی گوگل)، تا بارقبای خویش را در‌این حوزه آشنا گردید و آغاز به بررسی آن‌ها فرمایید. درین دربین ممکن میباشد با لغت ها دیگری نیز مواجه گردید که برای تارنما شما، سودآوری به یاور خواهد داشت. همینطور در شرایطی که شما سوابق فروش به طور حضوری را داشته‌اید، این تجربیات امداد شایانی به شما خواهدکرد.
 
 
 
یک دارای تخصص seo به راحتی با اصول کاوش و غرض گذاری آشنا میباشد. همینطور شما می توانید با مراجعه به برگه سرویس ها دی ام روم، از سرویس ها مشورت کردن ما نیز در جهت یافتن هدف ها خویش سود ببرید. کارشناسان و مشاوران بهینه سازی دی ام روم، می توانند در سریعترین مجال، شایسته ترین و سودآورترین کلمه ها حوزه شمارا برای شما پیدا و دراختیارتان قرار دهند.