نکات سئو سایت چیست؟
نکات seo وبسایت مشتمل بر گروهای از اقدامات برای بهبود مرتبه وب سایت در حاصل موتورهای کاوش میباشد. سئو در مشهد این نکات مشمول باصرفهسازی محتوا، استعمال از لغت ها کلیدی مطلوب، بهبود تجربیات کاربری، ارتقا سرعت لود صفحه های و لینک و پیوندسازی داخلی و فرنگی میباشد [1، 4]. مقصود آخری seo، ارتقاء ترافیک ارگانیک و چشم شدن بیشتر وبسایت میباشد.
نکات کلیدی seo وبسایت:
تفحص عبارات کلیدی:
شناسایی کلمه ها و عباراتی که یوزرها برای جستجوی محتوای شما به کارگیری مینمایند و به کار گیری از آن ها در محتوای وب سایت.
باصرفهسازی محتوا:
ساختوساز محتوای کیفیت خوب و مربوط به لغات کلیدی، به کار گیری از تگهای تیتر (H1، H2 و...)، باصرفهسازی توضیحات متا و استعمال از تصاویر با متن جایگزین (alt text).
بهبود تجارب کاربری:
طراحی وب سایت با ساختار مطلوب، ارتقاء سرعت بار گذاری صفحه های، و ارائه محتوای جالب و اثرگذار برای یوزرها.
پیوندسازی داخلی و فرنگی:
ساخت پیوند از صفحه ها داخلی وب سایت به یکدیگر (پیوندسازی داخلی) و اخذ پیوند از وبسایتهای دارای اعتبار دیگر (بکپیوند).
با صرفهسازی ساختار فنی وب سایت:
اعتقاد از اینکه موتورهای کاوش به راحتی میتوانند صفحه ها تارنما شمارا پیدا و ایندکس نمایند.
به کارگیری از نقشه وبسایت (sitemap):
ساخت و آپدیت رسانی نقشه وبسایت برای یاری به خزندههای موتورهای کاوش در یافتن تک تک صفحه های وب سایت.
دقت به seo کلاه سپید:
استعمال از طریقهای رسمی و اخلاقی برای با صرفهسازی تارنما و اجتناب از طریقهای فریبنده و غیر قانونی (seo کلاه سیاه).
به کارگیری از ابزارهای بهینه سازی:
به کارگیری از ابزارهای متعدد برای تجزیه و بررسی کلمه ها کلیدی، ردیابی مرتبه وب سایت، تحقیق سرعت صفحه ها و بقیه جنبههای بهینه سازی.
پایش و بهروزرسانی:
به صورت منظم تلاش تارنما را پژوهش و مبتنی بر دادهها، استراتژیهای بهینه سازی را بهروزرسانی نمایید.
شناسایی و رفع ایرادات فنی:
به صورت تر و تمیز وبسایت را از دید وجود خطاها فنی مانند لینک و پیوندهای شکسته، خطاهای خزش و ... رسیدگی و رفع فرمائید.
با رعایت این نکات، می توانید درجه وب سایت خویش را در حاصل کاوش بهبود داد و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب فرمائید.
تفحص عبارات کلیدی:
شناسایی کلمه ها و عباراتی که یوزرها برای جستجوی محتوای شما به کارگیری مینمایند و به کار گیری از آن ها در محتوای وب سایت.
باصرفهسازی محتوا:
ساختوساز محتوای کیفیت خوب و مربوط به لغات کلیدی، به کار گیری از تگهای تیتر (H1، H2 و...)، باصرفهسازی توضیحات متا و استعمال از تصاویر با متن جایگزین (alt text).
بهبود تجارب کاربری:
طراحی وب سایت با ساختار مطلوب، ارتقاء سرعت بار گذاری صفحه های، و ارائه محتوای جالب و اثرگذار برای یوزرها.
پیوندسازی داخلی و فرنگی:
ساخت پیوند از صفحه ها داخلی وب سایت به یکدیگر (پیوندسازی داخلی) و اخذ پیوند از وبسایتهای دارای اعتبار دیگر (بکپیوند).
با صرفهسازی ساختار فنی وب سایت:
اعتقاد از اینکه موتورهای کاوش به راحتی میتوانند صفحه ها تارنما شمارا پیدا و ایندکس نمایند.
به کارگیری از نقشه وبسایت (sitemap):
ساخت و آپدیت رسانی نقشه وبسایت برای یاری به خزندههای موتورهای کاوش در یافتن تک تک صفحه های وب سایت.
دقت به seo کلاه سپید:
استعمال از طریقهای رسمی و اخلاقی برای با صرفهسازی تارنما و اجتناب از طریقهای فریبنده و غیر قانونی (seo کلاه سیاه).
به کارگیری از ابزارهای بهینه سازی:
به کارگیری از ابزارهای متعدد برای تجزیه و بررسی کلمه ها کلیدی، ردیابی مرتبه وب سایت، تحقیق سرعت صفحه ها و بقیه جنبههای بهینه سازی.
پایش و بهروزرسانی:
به صورت منظم تلاش تارنما را پژوهش و مبتنی بر دادهها، استراتژیهای بهینه سازی را بهروزرسانی نمایید.
شناسایی و رفع ایرادات فنی:
به صورت تر و تمیز وبسایت را از دید وجود خطاها فنی مانند لینک و پیوندهای شکسته، خطاهای خزش و ... رسیدگی و رفع فرمائید.
با رعایت این نکات، می توانید درجه وب سایت خویش را در حاصل کاوش بهبود داد و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب فرمائید.