سئو داخلی چیست و شامل چه مواردی است؟
seo داخلی (On-page بهینه سازی) به با صرفهسازی صفحه ها اینترنت برای موتورهای کاوش سئو در مشهد و یوزرها گفته می گردد. غرض مهم seo داخلی، بهبود مرتبه وب سایت در نتیجه ها کاوش و ارتقا ترافیک ارگانیک میباشد. این با صرفهسازی مشمول اقداماتی میباشد که روی محتوا، ساختار و کد صفحه های اینترنتتارنما ایفا می گردد.
مفاد مهم بهینه سازی داخلی عبارتند از:
باصرفهسازی محتوا:
مشمول ایجاد محتوای با کیفیت، مرتبط و جالب برای استفاده کننده، به کارگیری از لغات کلیدی مرتبط، ساختاردهی مطلوب محتوا با استعمال از تیترها (H1, H2, …)، و به کار گیری از تصاویر و ویدئوهای مربوط به وسعت مطلوب و با صرفه.
باصرفهسازی تگهای HTML:
مشتمل بر تگهای تیتر (Title tags)، توضیحات متا (Meta descriptions)، تگهای Alt برای تصاویر و بقیه تگهای HTML که به موتورهای کاوش یاری مینمایند محتوای کاغذ را خوب فهم و شعور نمایند.
باصرفهسازی URLها:
به کار گیری از URLهای کوتاه، توصیفی و مربوط به محتوای شیت.
لینک و پیوندسازی داخلی:
ساخت لینک و پیوند از صفحه ها متفاوت تارنما به صفحه ها دیگر در باطن وبسایت، که به بهبود ناوبری و شعور ساختار وب سایت بوسیله موتورهای کاوش امداد مینماید.
بهبود سرعت وب سایت:
با صرفهسازی سرعت لود صفحه ها، به عنوان مثال باصرفهسازی تصاویر و به کار گیری از یاد مخفی (Caching).
رعایت اصول تجارب کاربری (UX):
طراحی وب سایت به سیرتکاملای که برای یوزرها دیدنی و سهل وآسان باشد، به عنوان مثال به کارگیری از ناوبری مطلوب، پیاده سازی ریسپانسیو برای اکران درست در دستگاههای متفاوت و کاهش نرخ پریدن (Bounce rate).
به کارگیری از اسکیما (Schema):
استعمال از دادههای ساختاریافته (Schema Markup) برای ارائه داده ها بیشتر به موتورهای کاوش و بهبود اکران تارنما در حاصل کاوش.
بهبود ساختار وبسایت:
تولید یک ساختار منطقی و منظم برای تارنما، که به یوزرها و موتورهای کاوش یاری مینماید تا به راحتی در وبسایت جنبش نمایند و محتوای متبوع خویش را پیدا نمایند.
کلاً، بهینه سازی داخلی مشتمل بر مجموع اقداماتی میباشد که روی صفحه ها اینترنتوب سایت اجرا می شود تا تجارب کاربری بهتری ساخت و ساز خواهد شد و موتورهای کاوش بتوانند به راحتی محتوای وبسایت را فهم و جايگاهبندی نمایند.
باصرفهسازی محتوا:
مشمول ایجاد محتوای با کیفیت، مرتبط و جالب برای استفاده کننده، به کارگیری از لغات کلیدی مرتبط، ساختاردهی مطلوب محتوا با استعمال از تیترها (H1, H2, …)، و به کار گیری از تصاویر و ویدئوهای مربوط به وسعت مطلوب و با صرفه.
باصرفهسازی تگهای HTML:
مشتمل بر تگهای تیتر (Title tags)، توضیحات متا (Meta descriptions)، تگهای Alt برای تصاویر و بقیه تگهای HTML که به موتورهای کاوش یاری مینمایند محتوای کاغذ را خوب فهم و شعور نمایند.
باصرفهسازی URLها:
به کار گیری از URLهای کوتاه، توصیفی و مربوط به محتوای شیت.
لینک و پیوندسازی داخلی:
ساخت لینک و پیوند از صفحه ها متفاوت تارنما به صفحه ها دیگر در باطن وبسایت، که به بهبود ناوبری و شعور ساختار وب سایت بوسیله موتورهای کاوش امداد مینماید.
بهبود سرعت وب سایت:
با صرفهسازی سرعت لود صفحه ها، به عنوان مثال باصرفهسازی تصاویر و به کار گیری از یاد مخفی (Caching).
رعایت اصول تجارب کاربری (UX):
طراحی وب سایت به سیرتکاملای که برای یوزرها دیدنی و سهل وآسان باشد، به عنوان مثال به کارگیری از ناوبری مطلوب، پیاده سازی ریسپانسیو برای اکران درست در دستگاههای متفاوت و کاهش نرخ پریدن (Bounce rate).
به کارگیری از اسکیما (Schema):
استعمال از دادههای ساختاریافته (Schema Markup) برای ارائه داده ها بیشتر به موتورهای کاوش و بهبود اکران تارنما در حاصل کاوش.
بهبود ساختار وبسایت:
تولید یک ساختار منطقی و منظم برای تارنما، که به یوزرها و موتورهای کاوش یاری مینماید تا به راحتی در وبسایت جنبش نمایند و محتوای متبوع خویش را پیدا نمایند.
کلاً، بهینه سازی داخلی مشتمل بر مجموع اقداماتی میباشد که روی صفحه ها اینترنتوب سایت اجرا می شود تا تجارب کاربری بهتری ساخت و ساز خواهد شد و موتورهای کاوش بتوانند به راحتی محتوای وبسایت را فهم و جايگاهبندی نمایند.