واژه و سئو در مشهد کلمه‌ی بهینه سازی مخفف عبارت Search Engine Optimization میباشد که می‌قدرت آن را به سئو وبسایت برای موتورهای کاوش ترجمه کرد. اما خویش بهینه سازی هم در فارسی بسیار رایج گردیده و حتی گاهی مخلوط‌های مازاد و توصیفی و لغت ها فعلی (مانند بهبود بهینه سازی، seo کردن، بهینه سازی سازی) را نیز با آن می سازند و به‌فعالیت می برند.

 
غرض طریق های بهینه سازی این میباشد که هنگام جستجوی یوزرها در گوگل و بقیه موتورهای کاوش، این موتورها جايگاه‌ی بهتری را به مقالات و محتوای یک وب سایت تخصیص دهند.
 
تمجید seo و یکسری نکته درباره سئو
درصورتی که چه به لحاظ نمیرسد تاکید بر مداقه سئو چندان ضروری باشد،‌ ولی بد وجود ندارد مروری به برخی آمارهای منتشر گردیده درباره موتورهای کاوش داشته باشیم‌.
 
طبیعی میباشد که با دقت به طرز اجرای بازرسی، داده های عددی و ارقام ارائه گردیده به وسیله منابع متعدد، می توانند گوناگون باشند؛ به این ترتیب شاید عالی باشد به مکان تمرکز بر مقدار ظریف اعداد، بیشتر به مقیاس و التفات نسبی آن ها دقت کنیم:
 
 عموم دنیا روزمره دربین ۶ تا ۷ میلیارد توشه از موتورهای کاوش به کارگیری می‌نمایند (منبع).
 
 هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به پیوند‌هایی که به طور تبلیغ (با پرداخت پول) بوسیله موتورهای کاوش مثلا گوگل، اکران داده می گردند، نگاه نمیکنند.
 
 هر که از روش کلیک کردن روی پیوند در موتور کاوش وارد فضای آنلاین شما می گردد، در مقایسه با هر که شما برای بازاریابی به سراغ وی رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.
 
 کاوش بر روی گوشی طی سال‌های اخیر همواره روندی صعودی داشته و از سال ۲۰۱۵ به آن گاه، سرچ تلفن همراه از سرچ دسکتاپ بیشتر گردیده‌است. همینطور اینک، سهم دسکتاپ بین ابزارهای اتصال به وب در سطح عالم کمتر از ۵۰ درصد میباشد (منبع).
 
اکنون کدام موتورهای کاوش بیشتر به کار گیری می شوند؟
نادر نیستند اشخاصی که موتور کاوش و گوگل را تحت عنوان واژه و کلمه‌های مترادف و هم معنی به فعالیت می برند.
 
ولی به آسانی هم نمی‌اقتدار از این فعالیت نقص‌ گرفت؛ زیرا حتی Google کردن هم تحت عنوان یک فعل در گویش انگلیسی پذیرفته شد‌ه‌است.
 
با این درحال حاضر شاید مطلوب باشد به دو گزارش که بوسیله وبسایت دارای اعتبار Search Engine Land منتشر گردیده اشاره کنیم تا در خاطرمان بماند که فقط هنرپیشه صنعت کاوش، موتور جستجوی گوگل وجود ندارد:
 
 
 
آنچه در جواب بدین پرسش معین می شود، بیشتر آرم‌دهنده‌ی دور اندیشی یوزرها از برندها میباشد.
 
به عبارتی‌طور که میبینید موتورهای جستجوی Google و Yahoo و Bing برای یوزرها بیشتر از دیگر موتورهای کاوش شناخته گردیده می‌باشند.
 
در سوال دیگری از یوزرها مراد گردیده موتور جستجوی مهم آیتم استعمال خویش را اعلام نمایند:
 
 
 
به عبارتی‌طور که میبینید در اینجا، گوگل با بقیه موتورهای کاوش مسافت‌ی معناداری داراست و به همین انگیزه، شاید هنوز هم – تا‌زمانیکه تغییری بدون شوخی در سهم بازار موتورهای کاوش به وجود نیامده – می بایست بپذیریم که به کار گیری از موتور کاوش و گوگل تحت عنوان تعبیرهای مترادف و هم معنی چندان غلط وجود ندارد.