روزمره میلیاردها سئو در مشهد کاوش در گوگل ایفا میگردد البته استدلال التفات بهینه سازی صرفا تعداد بالای جستجوها وجود ندارد.

 
با ورود و کلیه‌گیر شدن تلفن‌های همدم، کاوش در وب به یک ابزار قابل متکی بودن و در دسترس برای جستن جواب سوالهای، تصمیم‌گیری در ارتباط خرید یک فرآورده یا این که حتی یافت کردن مجاورت‌ترین نانوایی محل تبدیل گردیده‌است. نتایجی که بعداز کاوش به استفاده کننده اکران داده می شود نقش مهمی در پروسه آشنایی و تصمیم‌گیری وی بازی می‌نماید.
 
با سرمایه‌گذاری در حوزه بهینه سازی، این شانس را خوا‌هیم داشت که در لحظه‌ای مطلوب به کاربر معرفی شویم؛ هنگامی‌که به جنس یا این که سرویس ها ارائه گردیده نیاز داراست و به‌دنبال جواب قابل قبولی برای آن میگردد و به دوست گزینه پشت گرمی خویش یعنی گوگل بازگشت می‌نماید.
 
پشت گرمی یوزرها؛ به عبارتی برگ موفق‌ای‌ست که گوگل را به اینگونه کمپانی بزرگی در عالم تبدیل نموده است. حقیقت این میباشد که؛ به آنچه نتیجه ها از جستجوی خودمان در گوگل میباشد پشت گرمی بیشتری داریم تا محتوایی که به طور تبلیغات (بنر، پیامک، پست الکترونیک و …) به دست ما رسیده میباشد.
 
دستیابی و شغل های سنتی تصور می‌نمایند که برای ورود به فضای بازاریابی دیجیتال، داشتن یک وبسایت خوشگل و کار کشته کفایت می‌نماید.
 
ساخت سایت خوشگل و کار کشته، نقطه آغاز قابل قبولی یک بیزنس اینترنتی میباشد البته تضمینی برای توفیق وجود ندارد!
 
یک دکان خرقه را فکر کنید که شایسته ترین برندهای عالم را با زیر‌ترین ارزش عرضه می‌نماید اما در شهری نادر جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا این که یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته میباشد. ترازو فروش این دکان چقدر کیفیت بالا محصولاتی که ارائه می‌نماید مطابقت دارااست؟ به طبع نمی‌تواند از مجموع پتانسیل‌های خویش سود بگیرد.
 
همان گونه که حالت مکانی یک دکان حضوری بر ترازو مراجعه و فروش آن تاثیرگذار میباشد، برای یک تارنما اینترنتی حضور در حاصل کاوش و دستیابی مقام در لغت ها کلیدی عنایت خواهد داشت و برای تحقق این اصلی به یک چیز نیاز داریم؛ بهینه سازی.
 
چرا موتورهای کاوش به seo نیاز دارا هستند؟
کسانی که جدیدا با seo آشنا میشوند معمولا با سوالاتی منطقی روبرو می گردند که فهم التفات بهینه سازی و نیاز گوگل به آن را طاقت فرسا می‌نماید. سوالاتی مانند:
 
مگر خیر اینکه گوگل از هوش تصنعی و مصنوعی فایده میبرد؟ هزاران مهندس نابغه را گرد هم آورده و سال‌هاست که برای بهبود الگوریتم‌ها و ارائه شایسته ترین جواب به استفاده کننده کارایی می‌نماید؟ پس چرا هنوز حاذق به تشخیص محتوای با ارزش وجود ندارد؟ چرا برای استخراج مقام بایستی استانداردهای seo را در وب سایت خویش رعایت کنیم؟
 
فراموش نکنیم که؛ مقصود گوگل صرفا تشخیص چگونگی محتوا و اعتبار تارنما وجود ندارد بلکه مرتبه‌بندی آن‌ها برای اکران به مخاطب نیز التفات بالایی داراست.
 
کاغذ اولیه نتیجه ها کاوش حداکثر 10 تارنما را به یوزرها توصیه میدهد و هر سایتی که در جايگاه بالاتری باشد شانس بیشتری برای جلب اعتنا استفاده کننده و ارتقا بازدید خواهد داشت. در فیض؛
 
زمانی از بهینه سازی حرف میکنیم، با یک رقابت مشقت بار و فشرده روبرو هستیم.
 
تجارب کاربری؛ کلیدواژه‌ای میباشد که گوگل تاکید متعددی بر آن دارااست و این تجربیات صرفا به چگونگی محتوا متعلق وجود ندارد. فاکتورهای زیادی مانند سرعت اکران شیت، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار تارنما و مولف و … میتوانند بر تجربیات و رضایت استفاده کننده تاثیرگذار باشند.
 
وبسایت‌ها و صفحه های متعددی در سطح اینترنت وجود دارا هستند که محتوایی موثر و کاربردی را ارائه کرده‌اند البته هیچوقت شانسی برای حضور در بالا نتیجه ها کاوش ندارند! به دلیل آن که به جنبه‌های دیگر seo دقت نکرده و زحمات خویش را هدر داده‌اند، در سود رقبا با محتوایی ضعیف‌خیس، بازدید و فروش بیشتری استخراج می‌نمایند.
 
مهم‌ترین فرایند seo وبسایت چیست؟
بهینه سازی یا این که به عبارتی باصرفه‌سازی تارنما برای موتور کاوش، یک مسابقه میباشد که توفیق در آن فرآیندی وقت گیر، بغرنج و همیشگی میباشد. تکنیک‌ها و نحوه‌های متعددی برای دستیابی منزلت عالی در حاصل گوگل وجود دارااست که هرمورد می توانند اثر مثبتی در‌این پروسه داشته باشند البته هنگامی اثربخشی مایحتاج را دارا هستند که در مسیری صحیح و با هدفی معین ایفا شوند. برای توفیق در بهینه سازی هر وب سایت مستلزم 3 بازوی مهم هستیم که عبارتند از:
 
 
 
1- seo تکنیکال
قبل از استارت کار‌های مربوط به بازاریابی محتوا، به یک بستر توانا و وب سایت استاندارد نیاز خوا هیم داشت.
 
استانداردسازی کدنویسی وبسایت، رعایت اصول بهینه سازی در پیاده سازی تجربیات کاربری، نشان‌گذاری استاندارد (Schema) برای شعور عالی ربات‌ها از ماهیت ورقه، seo سرعت وب سایت، اکران درست در گوشی و مواقعی از این دست را بهینه سازی تکنیکال می‌نامیم.
 
2- بازاریابی محتوا
توفیق در بهینه سازی فارغ از محتوا به طور تقریب غیر ممکن میباشد. ولی خواسته ما صرفا محتوای متنی وجود ندارد بلکه تصویر، ویدیو، صوت و حتی ابزارهایی که در وب سایت خویش ارائه میکنیم در جواب‌گویی به نیاز استفاده کننده و ادراک گوگل از چگونگی محتوای ما تاثیرگذار میباشند.
 
عمل‌هایی مشتمل بر شناسایی لغت ها کلیدی پر ارزش، تحلیل رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، ساخت و ساز محتوای با ارزش، برچسب‌گذاری و تیم‌بندی موضوعی، لینک و پیوند‌سازی داخلی و … را می‌قدرت نصیب مهمی از فرایند بازاریابی محتوا دانست.
 
3- پیوند سازی هدفمند
کار همیشگی و هدفمند در کانال‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، اخذ بک لینک و پیوند از وبسایت‌های دارای اعتبار و مرتبط، خرید رپورتاژ اطلاع رسانی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا سئو Off-page می‌نامیم. شغل‌هایی که در خارج از وب سایت ما صورت میدهند اما مستقیما بر منزلت و درجه ما اثر خواهند داشت.
 
در حیطههایی که با تندرست جسمی و دیوانه جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و دستمزد و قضاوت، ضوابط مدنی و در کل سرانجام یک بشر (Your Money Your Life) سروکار دارا‌هستند؛ چگونگی محتوا و seo تکنیکال کفاف نمیدهد. اینجا فاکتور دیگری به نام اعتبار، تخصص و اتکا (E-A-T) عنایت خواهد داشت. در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر نموده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه گردیده اصلی‌خیس میباشد.
 
در بقیه حیطهها مثل کمپانی‌های خدماتی، مغازه‌های اینترنتی یا این که مجلات خبری و سرگرمی؛ تمرکز بر ارائه محتوای باکیفیت در بستری استاندارد قادر است ما‌را به کاغذ نخستین نتیجه ها گوگل برساند البته برای استحصال درجه 1 و رقابت با وب سایت‌های دیرین‌خیس شما مستلزم لینک و پیوند سازی فرنگی برای وب سایت خویش هستیم.
 
0- استراتژی seo
استراژی یعنی، معین کنیم که چه کارهایی را نباید اجرا دهیم! قبل از آنکه سایتی پیاده سازی کنیم، محتوایی ساخت کنیم یا این که حتی برای ارتقاء اعتبار وب سایت خویش هزینه کنیم بایستی بدانیم که مقصود اساسی ما از سرمایه‌گذاری در حوزه بهینه سازی چیست.
 
شاخص‌های کلیدی تحلیل کوشش (KPI) برای هر حصول و کاری گوناگون میباشد، برای مثال برای یک فروشگاه آنلاین ارتقاء فروش و جذب مشتریان تازه مهم ترین ترازو توفیق میباشد اما برای یک کمپانی بازرگانی تعداد تماس‌هایی که در روز با دسته مشورت کردن گرفته میگردد. از طرفی برای یک روزنامه اینترنتی یا این که تارنما خبری که تبلیغات مهمترین منبع درآمدش میباشد، واحد سنجش بازدید روزمره و فرصت حضور یوزرها در تارنما مهم ترین شاخص نظارت همت میباشد.
 
بایستی بپذیریم که یک وب سایت نمی‌تواند در تمامی عبارات کلیدی به درجه 1 نتیجه ها کاوش رسد.
 
مقصود ما از تدوین استراتژی seo این میباشد که خطوط قرمز رنگ تجارت را معین کنیم تا فرصت و سرمایه گران بها خویش را بر لغت ها و صفحاتی متمرکز کنیم که بیشترین قیمت را برای استخراج و کارمان اخلاق و رفتار می‌نمایند.
 
seo کلاه سیاه و کلاه سپید
به کار گیری از تکنیک‌های seo درجهت رضایت مشتریان و تبعیت از استانداردهای معرفی گردیده بوسیله گوگل چهت نیل به مقام بلندتر در حاصل کاوش را بهینه سازی کلاه سپید می‌نامیم.
 
آسانی، طاقت و صداقت؛ سه خصوصیت اساسی در بهینه سازی کلاه سپید میباشند
 
در مقابل کوشش برای استعمال از ضعف موتورهای کاوش و به کار گیری از تکنیک‌هایی برای فریب آن ها را با اسم بهینه سازی کلاه سیاه می شناسیم. در‌این شیوه‌ها معمولات کمترین قیمت و دقت به رضایت مخاطب و چگونگی محتوا می‌گردد. ولی هرچند ماه یک‌توشه گوگل این تکنیک‌های کلاه سیاه را شناسایی کرده و تارنما‌هایی که از این نحوه به کار گیری کرده‌اند را تنبیه خواهد کرد.
 
 
 
seo کلاه خاکستری به طرز‌هایی گفته می‌گردد که بر طبق با استانداردهای پیشنهادی گوگل نیستند البته تشخیص‌شان برای ربات‌های گوگل نیز بی آلایش وجود ندارد در فیض احتمال جریمه وبسایت بوسیله گوگل کاسته شده و می توانند به پرورش وب سایت یاری نمایند.
 
نکته بسیار اصلی این میباشد که مرز باریکی فی مابین سپید، خاکستری و سیاه وجود داراست و اکثری از عمل‌های ما که مطابقت و همخوانی بر استانداردهای گوگل می باشند احتمال تبدیل شدن به شیوه‌های سیاه را دارا هستند!
 
از جمله؛ ایجاد محتوای موءثر و کاربردی یکی‌از شایسته ترین ابزارهای ما برای بهبود بهینه سازی تارنما میباشد البته وقتی‌که دقت ما بر رضایت استفاده کننده معدود‌رنگ گردیده و به تکرار بیش تر از حد لغت ها کلیدی (Keyword Stuffing) یا این که وقت گیر‌کردنِ بی‌عاملِ محتوا می پردازیم عملا وارد مرز خاکستری گردیده‌ایم. در صورتی پا را بالاتر نهاده و محتوا را فارغ از کردار قیمت جدیدی از وب سایت‌های دیگر اسکن کنیم عملا وارد ناحیه سیاه بهینه سازی گردیده‌ایم.
 
در سود حتی ساخت‌و‌ساز محتوا که یکی‌از ارزشمندترین کار‌های ما در حوزه بهینه سازی میباشد این پتانسیل را داراست که به رنگ خاکستری یا این که سیاه جلوه کرده و موجب از دست رفتن مقام ما در حاصل کاوش گردد.
 
برای داده ها بیشتر توصیه میکنیم نوشته‌ی علمی 10 تکنیک بهینه سازی کلاه سیاه که به وسیله گوگل معرفی گردیده و موجب جریمه وبسایت میگردند را رسیدگی نمائید.
 
چه کسی می بایست seo تارنما مارا جاری ساختن دهد؟
بهینه سازی در مضمون‌ معمولی و در اعمال غامض میباشد. در واقع seo دسته‌ای از عمل‌های متنوع و دائمی میباشد که اجرای آن هم به علم و هم به تجربیات مستلزم میباشد. تصمیم‌گیری راجع به این که چه کسی seo وب سایت ما‌را بر ذمه بگیرد بستگی به 3 فاکتور مهم مشمول میزان دارایی، منابع انسانی و فرصت خواهد داشت.
 
به صورت معمول استحصال و شغل های اینترنتی به 4 طریق متعدد seo وب سایت خویش را رئیس می‌نمایند:
 
1- یادگیری و ایفا seo به وسیله صاحب و مالک بیزنس
درین نحوه صاحب و مالک تجارت خودش seo را فرا گرفته و نصیب مهمی از مجال و انرژی خویش را صرف این شغل می‌نماید. استحصال و شغل های طفل که هنوز میزان دارایی کافی و ساختار سازمانی مشخص و معلوم برای سرمایه‌گذاری در حوزه seo را ندارند معمولا از این شیوه به کارگیری می‌نمایند و بعداز دستیابی توفیق‌های خرد و نگهبانی میزان دارایی استراتژی خویش را تغییر و تحول می دهند.
 
2- برون‌سپاری به فرد یا این که کمپانی
در صورتی‌که دسته‌ای عنایت بهینه سازی را به خیر شعور کرده و میزان دارایی کافی برای پناه هزینه‌های آن را داشته باشد؛ برون‌سپاری پروژه به یک فرد یا این که کمپانی دارای اعتبار به‌صرفه‌ترین نحوه برای توفیق در بهینه سازی خواهد بود.
 
این شغل شمارا از گرفتاری‌های مرتبط با جذب و نگهداشت نیرو، پشتیبانی تجهیزات و فضای کاری و از همگی مهمتر امتحان و غلط چهت نیل به سود مناسب ریلکس خواهد کرد.
 
3- تشکیل یک گروه داخلی بهینه سازی در کمپانی
سازمان‌ها و کمپانی‌هایی که دارنده بیشتراز 30 کارمند می باشند می توانند با تشکیل یک دسته داخلی برای دیجیتال مارکتینگ و seo؛ سرعت شغل و انعطاف‌پذیری خویش را در تصمیم‌گیری و اجرای کمپین‌های بازاریابی و توسعه و گسترش در seo ارتقاء دهند.
 
این شیوه هزینه‌های به مراتب بیشتری در مقایسه با برون‌سپاری خواهد داشت اما نقطه قوت آن بازدهی بالا و دستیابی فیض در طول کوتاه‌خیس میباشد.
 
4- مخلوط مجموعه داخلی و مشاور ماهر
برای سازمان‌هایی با بیشتراز 100 کارمند که معمولا در منطقههای رقابتی مثل توریسم، ارز دیجیتال و … کار می‌نمایند و بهینه سازی مجرای مهمی در بازاریابی آن ها محسوب میشود؛ تشکیل یک گروه داخلی کفایت نمیکند. معمولا این موسسه‌ها از مشاوران حرفه ای و پژوهش متنوع برای تقویت گروه و تصمیم‌گیری خوب بره می برند.
 
وبسیما دسته‌ای بدون نقص و نادر‌نظیر از سرویس ها seo را به شما ارائه می‌نماید
 
از یادگرفتن شخصی و سازمانی گرفته تا اجرای بدون نقص پروژه و مشورت کردن ماهر. برای شناخت بیشتر با مجموعه وبسیما و سبک کاری ما به برگه سرویس ها بهینه سازی تارنما رجوع کنید.
 
شایسته ترین طرز برای یادگیری بهینه سازی چیست؟
در شرایطی که تصمیم گرفتید که seo تارنما را خودتان جاری ساختن دهید یا این که مجموعه داخلی قدرتمندی داشته باشید؛ یادگیری بهینه سازی از مرجعی دارای اعتبار مثل وبسیما و کمپانی در عصر‌های تخصصی شایسته ترین گزینش برای شما خواهد بود.
 
یادگیری بهینه سازی به طور خودآموز؛ غامض‌، زمان بر و گران قیمت میباشد!
 
معمولا هنگامی‌که پیرو یادگیری نکته یا این که زمینه خاصی می‌باشید با یک نوشته‌ی‌علمی آموزشی در حوزه بهینه سازی مواجه میشوید که داده ها ظریف اما محدودی را در به عبارتی قضیه به شما عرضه می‌نماید. با تحقیق این نوشته‌ی علمی ممکن میباشد به سوژه بهینه سازی عشق و علاقه مند گردیده و در ادامه مقاله ها و فراگیری‌های بیشتری بروید.
 
بازرسی مقاله‌ها آموزشی گران بها و موثر میباشد اما یک خلل اصلی داراست؛ بعداز مدتی ذهنیت شما را مبتلا تناقض و پراکندگی خواهد کرد. برای دوری از این رخداد توصیه میکنیم بعد از آنکه شناخت اول با مفاهیم بهینه سازی را استخراج کردید به سراغ منابع جامع، کتاب‌های آموزشی و دووره‌های تخصصی باشید. شایسته ترین مسیر برای یادگیری بهینه سازی به گستردن پایین میباشد:
 
1- استیناف یک کتاب شالوده
 
کتاب‌های الکترونیکی بخش اعظمی می‌باشند که مفاهیم نخستین و همگانی seo را به شما فراگیری میدهند. تفحص کتاب به شما یاری می‌نماید که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا گردید و مسیر درست برای آغاز بهینه سازی را پیدا نمائید.
 
2- بازرسی مقاله ها یا این که مشاهده کلیپ تخصصی
 
بعد از استیناف کتاب شما شناخت اول با مفاهیم را استخراج می کنید البته برای استعمال از آن‌ها عالی میباشد که برای هر کدام وقت بیشتری نهاده و مقاله ها تخصصی یا این که ویدئوهای آموزشی مربوط به آن مسئله را پژوهش فرمایید.
 
3- کمپانی در عصر‌های آموزشی بهینه سازی
 
هنگامی‌که علم و تجارب نسبی در موضوع seo را استحصال کردید دیگر صرف مجال برای یادگیری فردی و پژوهش نوشته ی علمی منطقی وجود ندارد. شما میتوانید با کمپانی در زمان های تخصصی فراگیری seo در وقتی کوتاه علم خویش را کامل شدن کرده و تکنیک‌های کاربردی متعددی را بیاموزید.