سئو چیست؟ چرا SEO مهم است؟
بهینه سازی (بهینه سازی ) سئو در مشهد مخفف واژه Search Engine Optimization و در معنای seo برای موتورهای کاوش میباشد.
seo به معنی معمولی یعنی کوشش برای بالا بردن مرتبه تارنما در موتور های کاوش و تصاحب کردن بازدید از آن. اینک موتورهای جست و جو اکثر بازدید وب سایت ها را هواخواهی می نمایند.
بهینه سازی کردن چهگونه میباشد؟
برای اینکه فرایند جاری ساختن بهینه سازی را بشناسیم، آغاز موردنیاز میباشد مقداری درباره شیوه فعالیت موتورهای کاوش بدانیم.
قبل از پیدایش موتورهای کاوش، هر که میخواست اطلاعاتی را در اینترنت پیدا نماید، بایستی نشانی سایتی که داده ها متبوع در آن بود را از قبلی بداند. با تبارک خیس شدن وب و توسعه و گسترش اینترنت و ارتقاء تعداد وب سایت ها، عملا درصد بسیار بالایی از سایت ها تماما ناشناخته می ماندند، حتی در حالتی که داده ها بسیار نابی در آنها بود.
ظهور موتورهای کاوش
برای حل این خلل موتورهای کاوش به وجود آمدند. موتورهای کاوش با یاری رباتهایی کل سطح اینترنت را نسخه برداری کرده و آن را شاخص گذاری میکردند، یعنی صفحه ها اینترنت را بر طبق کلماتی که در آن ها مصرف شده بود، شمارهگذاری و آرمگذاری میکردند.
با این عمل هنگامی واژهای در موتورهای کاوش سرچ می شد، آن ها صفحه های مربوط به کلمه و واژهی کاوش گردیده را پیدا کرده و به استفاده کننده اکران می داند. اکنون هر چقدر آن کلمه و واژه، در برگه بیشتر مستعمل بود، آن شیت درجه بهتری هم میگرفت.
سوء به کارگیری از بی آلایش بودن موتورهای کاوش
به عبارتیطور که گفتیم در بالا تعداد واژه در شیت مهمترین ملاک موتورهای کاوش برای درجه دهی به وب سایتها بود. به عبارتیطور که میقدرت پیش گویی زد،
سو به کار گیری های بخش اعظمی از این زمینه شد و عملاً مدیران اینترنتوب سایت ها برای بالا بردن سایتشان در گوگل به کاری جز تکرار واژه و کلمه احتیاج نداشتند و بنابراین سطح اینترنت مملو از وب سایت هایی شد که تنهای محتوایشان تکرار یک واژه بود.
هوشمند شدن موتورهای کاوش به خصوص گوگل
بعد از آن گوگل و موتور جستجوهای دیگر با بهبود الگوریتم و استعمال از هوش تصنعی ملاکهای بسیار بیشتری را برای جايگاه دهی به وبسایتها در حیث گرفتند که درپی به بعضا از این ملاکها، خوا هیم پرداخت. ولی وقت آن میباشد که به جواب سؤال مهم بپردازیم؛
بهینه سازی کردن یعنی چه؟
بهینه سازی کردن کارایی در جهت مبتنی بر کردن اینترنتوبسایت با ملاکهای موتورهای کاوش میباشد.
در واقعیت در شغل بهینه سازی (سئو)، آغاز ملاکهای موتور کاوش شناسایی می گردد و بعد عملکرد می گردد اینترنتوبسایت هر چه بیشتر با این ملاکها مطابقت و همخوانی داشته باشد.
در واقع برای seo بایستی حق تقدم مهم را به استفاده کننده بدهیم، درصورتی که کاربرها مارا دوست داشته باشند، گوگل هم به ما عشق و علاقه مند گردد.
توفیق در بهینه سازی این وجود ندارد که گوگل را گول بزنیم، seo اینه که بیایم با گوگل همیاری کنیم و بهش یاری کنیم نتیجه ها خوب را به استفاده کننده اکران بدهد.
یک پاراگراف جذاب می باشد که میگه:
شایسته ترین جا برای نهفته کردن یک جسد، کاغذ دوم گوگل است!
به همین اندازه شانس چشم شدن در صفحه های آینده ذیل میباشد.
چرا بهینه سازی اصلی میباشد؟
در یک گزاره، چون seo پولساز میباشد؛ برای شعور این زمینه به یک نمونه اعتنا فرمایید:
فرض فرمائید شما یک مغازه اسباب و اثاث ورزشی دارید و می خواهید برای ارتقاء فروش دست به ایفا تبلیغات بزنید. برای این عمل یکسری مورد پیش روی شما جای دارد، می توانید در خبر نامهها و مجلات تبلیغ چاپ نمایید یااینکه در رادیو و تلویزیون و حتی کانالهای اجتماعی ویدئوهای تبلیغاتی پخش نمایید. کل این شیوهها اثباتگردیده و اثربخش میباشند. البته چنانچه وبسایت شما seo گردیده باشد سودای به مراتب بیشتر و سودآورتر خواهید گرفت.
هنگامی شما به جاری ساختن تبلیغات در خبرنامه، تلویزیون و … میپردازید، پیام تبلیغاتی خویش را به سطح وسیعی از استفاده کنندههای متفاوت می رسانید که اکثر آنها هیچ احتیاجی به اسباب ورزشی ندارند و عملاً درصد بسیار بالایی از مبلغی که خرج تبلیغات کردهاید، هیچ سود و سودی به شما نمیرساند.
البته فرض نمائید کسی بخواهد اسباب ورزشی بخرد، با سرچ کردن یک کلمه و واژه مثل “ساک ورزشی ”در گوگل در ادامه جنس آیتم نظرش میشود. در شرایطیکه شما دراین کلمه و واژه در ورقه حاصل گوگل سکو بالایی داشته باشید، وی وارد تارنما شما گردیده و از شما خرید خواهد کرد. دراین طرز کل عده ای که وارد وبسایت شما میشوند مشتری بالقوه شما میباشند و در شرایطی که سایتتان پیاده سازی خیر داشته باشد، اکثر آنها به مشتریان شما تبدیل خواهند شد.
مزیتهای بهینه سازی چیست؟
مطلقا تا همینجا متوجه شدید که بهینه سازی چه دانش اثر گذار و موثری برای دستیابی و کارهاست.در اینجا تنی چند از مزایای اصلی بهینه سازی را با هم مرور میکنیم:
بهینه سازی منجر ارتقاء بازدید از وب سایت می شود.
سبب ساز مارک شدن و بالا رفتن اعتبار اینترنتتارنما می گردد.
سبب فروش بیشتر و در سود استحصال فایده می گردد.
اکثر زمان ها یوزرها موتورهای کاوش صرفا روی یکیاز 5 سود اولیه از ورقه نتیجه ها کلیک مینمایند؛ به این ترتیب در حالتی که برای مطالب خویش در پی خواننده می باشید یا این که برای دکان خویش به مشتری نیاز دارید، ناچارید که در جايگاههای بالای حاصل کاوش باشید.
بهینه سازی فقط برای سازش با موتورهای کاوش وجود ندارد، بلکه یک سئوی عالی موجب بهبود تجربیات کاربری و کاربرد بیشتر یک اینترنتوبسایت میشود.
seo برای چشم شدن اینترنتوب سایت شما در کانالهای اجتماعی اثرگذار میباشد. در حدود سه میلیارد نفر از عموم دنیا دستکم در یکی کانالهای اجتماعی حضور داراهستند. محتوای شما در صورتیکه در نتیجه ها کاوش رده قابل قبولی داشته باشد و مخاطب آن را تعیین نماید، بهاحتمال زیاد در یک کدام از کانالهای اجتماعی نظیر چهرهبوک و توییتر به اشتراک گذارده می شود و این اشتراک به معنای یک لینک و پیوند موثر برای بهبود درجه اینترنتوب سایت شماست.
seo ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به دیگر طریقهای بازاریابی دارااست.
هزینهای که برای seo میشود، یکسری موازی رجوع و برگشت سرمایه در ادامه خواهد داشت
موضوعی که بهینه سازی را جذاب می نماید این میباشد که میتوانیم که Kpi های مختلفی تمجید کنیم و تغییرات را پایین حیث بگیریم و هرچیزی که قابل اندازه گیری باشد، قابل بهبود هم میباشد.
خب اکنون که پروسه اجرا بهینه سازی و مداقه آن را شناختیم، پاره ای جزئیخیس درباره ی آن حرف میکنیم :
مهم ترین پارامترهای موتورهای کاوش برای درجه دهی به وبسایتها
مقداری گذشتهخیس در ارتباط تکرار واژه و کلمه در متن تحت عنوان اولین ملاک موتورهای کاوش سخن کردیم. این زمینه هنور هم بسیار اصلی میباشد البته ملاک های فراوان دیگری نیز عنایت پیدا کردهاند. دو آیتم از مهم ترین این ملاکها را نظارت می کنیم:
محتوا
گوگل و بخش اعظمی دیگر از موتورهای کاوش شیفته محتوا میباشند. هر چه ساختوساز محتوا در تارنما عالی و کیفیت بالاخیس صورت پذیرد، وبسایت مرتبه بهتری نیز خواهد گرفت. از گونه های محتوا میاقتدار به متن، ویدیو، عکس و … اشاره نمود.
با اعتنا به اطلاعیه های اخیر گوگل می قدرت متوجه شد که محتوای چندرسانه ای نسبت به قبلی دیدنی خیس و اساسی خیس گردیده ، انگیزه اساسی این رخداد هم این میباشد که پادکست ها و ویدئوها سبب ساز ماندگاری بیشت استفاده کننده در وب سایت می گردند.
این که چقدر ترافیک بگیریم دیگه اساسی وجود ندارد، اصلی اینه که ترافیک هدفمند بگیریم
Adam Audette
بایستی وب سایت و محتوا را برای مخاطب محیا کنیم، خیر ربات موتورهای جست و جو، مقصود ما استفاده کننده میباشد، این را فراموش نکنید.
پیوند
گوگل برای سنجش اعتبار اینترنتوب سایت ها، پیوند هایی که به آن تارنما داده شدهاست را نظارت مینماید. هر چه پیوندها از اینترنتوبسایتهای کیفیت عالیخیس و با تعداد بیشتری باشند، سکو وبسایت عالی خواهد بود.
البته لینک و پیوند ها یک کدام از مهمترین معظلات گوگل هم می باشند. اکثر اوقات بهینه سازی امور و صاحبین سایت ها با ساخت پیوند های تصنعی و مصنوعی و نادر اعتبار سعی بر فریب دادن گوگل دارا هستند که همین زمینه سبب ساز به وجود داخل شدن جریمه های در مورد آنان مثلا پنالتی شدن تارنما های خلافکار شد.