احتمالاً درحال حاضر دیگر به‌نیکی می دانید که seo چیست و فرایند آن کدام‌اند. سئو در مشهد  طریق جاری ساختن باصرفه‌سازی بر طبق احترام به شیوه نامه‌های گوگل متعدد میباشد. اعتنا به الگوریتم‌ها و پیشنهاد‌های گوگل منطقی و اصولی میباشد ولی بعضی از متخصصان seo راهکارهای دیگری دارا‌هستند. این شیوه‌های بهینه سازی دربرگیرنده:

 
کلاه سپید
کلاه خاکستری
کلاه سیاه
میباشند که درپی به تحقیق طرز‌های بهینه سازی می پردازیم.
 
بهینه سازی کلاه‌سپید
کلاه سپید یعنی برای باصرفه‌سازی تارنما از طریق‌هایی به کار گیری فرمایید که تماما بر پایه ی با استانداردهای گوگل میباشند. وصال به سود به امداد seo کلاه سپید فرصت‌بر میباشد؛ البته وقتی که به فیض برسید، میتوانید اعتقادوباور داشته باشید که منزلت‌تان ضمانت‌گردیده خواهد بود.
 
مقصود از بهینه سازی کلاه سپید، تولید اعتبار برای دامنه تارنما به‌شکل طبیعی میباشد. درین شیوه هیچ راهکاری برای بدور‌زدن ضوابط و نقض شیوه نامه‌ها به کارگیری نمی شود. ازآنجایی‌که در Whitehat سئو کلیه قانون ها گوگل رعایت میگردند، نتیجه ها استوار میباشند حتی در شرایطی که توسعه‌ها به کندی مشاهده شوند.
 
seo کلاه‌سیاه
seo کلاه سیاه دقیقا نقطه مقابل seo کلاه سپید به حساب می آید که شدیدا بوسیله گوگل آیتم نقد قرار گرفته میباشد. درین شیوه کارشناس بهینه سازی با به دور زدن گوگل کارایی می‌نماید تا در کوتاه‌ترین مجال ممکن به فیض مدنظرش رسد. به کارگیری از طریق‌های کلاه سیاه باعث به جریمه گوگل گردیده و سود فاجعه‌باری را برای وبسایت به همدم خواهد داشت.
 
راهکارهایی مثل کیورد استافینگ، نهفته‌‌کاری یا این که Cloaking (تفاوت محتوای آرم‌داده‌گردیده به استفاده کننده با محتوای موتور کاوش)، خرید بک‌لینک و پیوند بی‌چگونگی و به کارگیری از متن ها یا این که لینک و پیوند‌های مخفی جزو ترفندهای مرسوم در بهینه سازی کلاه سیاه میباشند.
با این‌هم اکنون هنوز خرید بک لینک و پیوند از رسانه‌های دارای اعتبار و مرتبط در بعضا از ناحیهها به‌برهان معیار رقابت بالا پیشنهاد میگردد. درین مواقع می بایست کل جنبه‌ها را در‌لحاظ گرفت تا از وبسایت‌های کیفیت بالا و با رابطه موضوعی با سایتتان بک پیوند های وب سایت واید را تنظیم نمائید.
 
seo کلاه‌خاکستری
ترفندهای seo کلاه خاکستری چیزی بین شیوه‌های کلاه سپید و کلاه سیاه می باشند. غرض از طریق کلاه خاکستری آن میباشد که بتوان در هنگامی کوتاه‌خیس و فارغ از جریمه‌شدن از سوی گوگل به فیض رسید. برای به کار گیری از ترفندهای کلاه خاکستری می بایست به طور کامل محتاط فعالیت کرد و آشنایی بالایی از گوگل داشت. هرگونه غلط در پیاده‌سازی این طرز، ممکن میباشد نتیجه ها بسیار بدی را به یار و همدم داشته باشد.
 
برای مثال طریق‌های کلاه خاکستری خرید رپورتاژ اطلاع رسانی میباشد؛ در‌این طریق می بایست با رسیدگی رسانه‌های گزینه‌لحاظ از جنبه‌های کیفی و رابطه معنایی با سایتتان، مبادرت به تکثیر رپورتاژ فرمائید.
 
ایرادات رایج در seo
seo به‌خیال و خاطر ماهیت غیر قابل درک شیوه‌هایش، پر‌از دام‌های گوناگون میباشد! حتی متخصصانی که می دانند بهینه سازی چیست و چه‌گونه جاری ساختن می گردد هم از تله‌های مختلف آن در حمایت نیستند. یکی‌از مهمترین دلایل خطا، بی‌توجهی به ضوابط و آیین نامه قانونی گوگل میباشد.
 
با استیناف داکیومنت‌های قانونی و آموزشی گوگل، ترازو غلط رایج به دست کم می‌رسند. معمولاً اشتباهات به‌خیال رغبت به استحصال حاصل فوری فیس میدهند و کلیه زحمات را بر باد میدهند. در‌این قسمت با رایج‌ترین مشکلات در باصرفه‌سازی آشنا میشوید.
 
کیورد استافینگ
کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) حالتی میباشد که چگالی عبارات کلیدی به‌طور افراطی زیاد میباشد. در‌این خطا، تالیف کننده کوشش می‌نماید تا به‌طور به طور کاملً غیرطبیعی و بی‌رویکرد، کلمه ها کلیدی را در متن بگنجاند. اینگونه مقالاتی موقعیت زننده پیدا می‌نمایند و پژوهش‌شان برای استفاده کننده خوشایند وجود ندارد.
 
این طرز شاید در روزهای ابتدایی بهینه سازی پاسخ می‌اعطا کرد ولی هم اکنون سبب ساز به جریمه از طرف گوگل میگردد. امروزه برخی از کارشناسان سئوا، ناخواسته و با دقت بیش‌ازحد روی الگوریتم به‌مکان قیمت‌آفرینی برای مخاطب مرتکب کیورد استافینگ میشوند.
 
مالامال‌کردن متن از لغات کلیدی روی خوانایی تاثیر می گذارد و محتوا را به‌تیتر مقاله بی‌قیمت در موتور کاوش تصویب می‌نماید. برای پرهیز از این نادرست می بایست کیورد‌ها را ماهرانه و به‌صورت طبیعی باطن متن جایگذاری کرد.
محتوای نسخه برداری
مقصود موتورهای کاوش، ارائه محتوای خاص (یونیک) و اصیل به مخاطب میباشد. در شکل ایندکس محتوای تکراری، موتور کاوش در گزینش مقاله برای مخاطب به خلل می خورد.
 
وبمسترها گاه ناخواسته یا این که برای راحتی کارشان، محتوای تکراری روی تارنما قرار میدهند. دوپلیکیت کانتنت (Duplicate Content) جریمه گوگل را به یاور دارااست یا این که در شرایطی که هم جریمه‌ای در‌عمل نباشد موجب افت مرتبه ورقه گردد.
 
محتوای هر ورقه می بایست خاص و صرفا مختص به به عبارتی URL باشد. در‌صورتی‌که راهکار‌ای جز استعمال از محتوای شبیه برای تعدادی شیت وجود ندارد، می‌قدرت با به کارگیری از تگ کنونیکال، ورقه اساسی را معین کرد. هر ورقه بایستی بها جدیدی برای استفاده کننده اخلاق و رفتار نماید.
بی‌توجهی به داده‌ها و بازخوردها
عدم پژوهش روی فرایندها و بی‌تفاوتی نسبت به داده‌های عملکردی، یک غلط مرگ آور میباشد. رها‌کردن شغل بعداز اجرای ترفندها، کلیه زحمات و دارایی را به باد می دهد. در باصرفه‌سازی تارنما برای گوگل چرخه پیوسته‌ای از شغل‌ها وجود دارااست.
 
رسیدگی روی امور، تصمیم‌گیری داده‌‌اساس و اجرای نقشه‌های نو می بایست دائماً اجرا شوند. غفلت از ارزیابی داده‌ها حتی در صورتی‌که به امور ضربه نزند، منجر از دست رفتن مجال‌های نو شود. یک سئوکار نباید نسبت به داده‌ها و ارورها بی‌تفاوت باشد. خلق کاربری نیز بایستی به‌طور پیوسته تحت ذره‌در بین قرار بگیرد.
 
لینک و پیوند‌سازی نامناسب
اکنون که به بهینه سازی چیست به لهجه بی آلایش جواب داده‌ایم، احتمالاً از التفات پیوند‌سازی باخبر گردیده‌اید. خرد‌ترین خطا و نادرست در تشکیل داد لینک و پیوند‌ها، مخصوصاً لینک و پیوند‌های فرنگی شاید به افت مستمر تارنما ختم گردد!
 
خرید پیوند‌های ناسالم و استعمال از منابع بی‌چگونگی جریمه تارنما را به همپا دارااست. غلط در لینک و پیوند‌سازی صرفا به لینک و پیوند‌های فرنگی سبب ساز نمیشود؛ سوای داشتن ساختاری مطلوب از لینک و پیوند‌های داخلی، مجال‌های متعددی از دست می روند. بی‌دقتی در تایپ کردن انکرتکست نیز یک زمان‌سوزی تعالی میباشد.
شایسته ترین راه و روش در لینک و پیوند بیلدینگ این میباشد که پیوند‌ها به‌طور طبیعی و به‌خیال و خاطر تلاش محتوا ساخته شوند. یعنی محتوا آنقدر عالی و موثر باشد که منابع دیگر به ورقه لینک و پیوند بدهند. همیاری توافقی با دامنه‌های دارای اعتبار، منزه و مرتبط به زمینه وب سایت نیز به داشتن پیوند پروفایل بهتر یاری می‌نماید.
 
عدم باصرفه‌سازی وبسایت برای گوشی
در زمان سلطه موبایل‌های هوشمند بر بازاریابی دیجیتال، غفلت از با صرفه‌سازی تارنما برای تلفن همراه اشتباهی والا میباشد. سایت‌های نامناسب برای شیت اکران تلفن همراه، تجربیات کاربری بسیار بدی بر‌مکان می گذارند. گوگل به اکران صفحه ها، آزادی کار یوزرها و سرعت کلی وبسایت روی تلفن همراه مداقه متعددی میدهد.
 
در صورتیکه موتور کاوش متوجه برخورد منفی یوزرها از تعامل با تارنما روی تلفن همراه خواهد شد، افت مرتبه‌ها از رویکرد می‌رسند. گوگل ابزارها و معیارهای مختلفی برای بهینه سازی تلفن همراه در دست متخصصان میگذارد؛ نباید از آن ها غافل شد.