هدف اصلی سئو چیست؟
غرض مهم بهینه سازی تارنما، بهبود چشمشدن اینترنتتارنما در موتورهای کاوش مانند گوگل میباشد. به اینترتیب، نصیب مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال را seo تشکیل خواهد اعطا کرد.
بهینه سازی و تبلیغات PPC، همافزایی قابل توجهی با یکدیگر ساخت و ساز مینمایند و با بقیه منطقههای بازاریابی مانند بازاریابی محتوا و بازاریابی کانالهای اجتماعی، همپوشانی داراست. در غایت ادغام همگی این شغلهاست که قادر است یک تارنما را به مرتبه بالای صفحه ها نتیجه ها موتورهای کاوش بکشاند.
پیشبینی می گردد که پول در گردش صنعت جهانی بهینه سازی تا سال ۲۰۲۸ به ۱۲۲.۱۱ میلیارد دلار رسد.
بهینه سازی، نتیجه ها حقیقی را برای برندها، سازمانها و مشاغل در هر اندازهای که باشند، به ارمغان خواهد آورد. هر سال تریلیونها کاوش در اینترنت ایفا می شود که منجر ساخت ترافیک سرسامآوری در صفحه ها نتیجه ها موتورهای کاوش خواهند شد. قرار به چنگ آوردن در SERP بسیار رقابتی میباشد و درحالتی که میخواهید درجه فراتر یا این که منزلت بهتری در برگه حاصل داشته باشید، همین درحال حاضر بایستی بهینه سازی تارنما خویش را شروع فرمایید.
شناخت با طرز کارایی بهینه سازی تارنما
seo وبسایت به موتورهای کاوش آرم می دهد که محتوای اینترنتوبسایت شما شایسته ترین سود برای مورد متبوع (جستجوی مخاطب) میباشد. با اعتنا به اینکه همه موتورهای کاوش مقصود یکسانی داراهستند، این تعریفوتمجید بی نقص و جامع میباشد. میدانید که مقصود موتورهای کاوش، آرم دادن شایسته ترین و مرتبطترین نتیجه ها به یوزرهاشان میباشد. هراس موتورهای کاوش، نارضایتی کاربرانشان و کوچ به یک موتور جستجوی دیگر میباشد، پس آحاد تلاششان را مینمایند تا مخاطب را راضی نگه دارا هستند. شیوه کوشش seo، دقیقا به موتور جستجویی بستگی داراست که برای آن با صرفهسازی را جاری ساختن میدهید.
یادتان باشد: «سهم گوگل حدود 92% از بازار میباشد. به همین استدلال میباشد که بهمکان Bing یا این که DuckDuckGo یا این که هر موتور جستجوی دیگری، اینترنتوب سایتها برای گوگل باصرفهسازی می شوند.»
در صورتیکه می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری به صفحه های اینترنتوب سایت خویش داشته باشید، می بایست آغاز الگوریتمهای گوگل را بهخیر فهم فرمائید. در حالتیکه می خواهید بازدیدهای ویدیویی بیشتری داشته باشید، پس می بایست الگوریتمهای یوتیوب (Youtube)را رعایت نمائید.
seo وب سایت برای گوگل
موتورهای کاوش به یوزرها وب امداد مینمایند تا آنچه را که درپی آن میباشند، در نتیجه ها کاوش پیدا نمایند. چه درپی یک متاع باشید، یا این که کشف کردن یک رستوران یا این که رزرو اقامتگاه، موتورهای کاوش نقطۀ شروع استخراج داده ها در هر قضیهای می باشند که آدم به آن دستیافته میباشد. برای صاحبان مشاغل، این یک مجال والا خواهد بود تا ترافیک ورودی به موتورهای کاوش را به سمت اینترنتوب سایت خویش هدایت نمایند.
گوگل با نظارت بیشتراز ۲۰۰ فاکتور، درجهبندی وب سایتها را اعمال می دهد. هیچکس دقیقا نمیداند که تمامی این فاکتورها چه می باشند، البته بعضا از آنان به گذر زمان فرصت و با دقت به تجربه و علم شما برایتان مشخص و معلوم خواهند شد. یکی مهمترین نکاتی که در طرز با صرفهسازی گوگل بایستی بدانید این میباشد که گوگل، صفحه های اینترنت را جايگاهبندی مینماید، خیر اینترنتوبسایتها را.
بدین ترتیب نباید فکر کنید که گوگل اینترنتوبسایت شمارا بهشکل کلی جايگاهبندی خواهد کرد. اینجاست که seo On-Page، Off-Page و بهینه سازی تکنیکال صفحه ها یک اینترنتوب سایت از سوی سئوکار ، که با کلمه ها کلیدی و پارامترهای متعدد اجرا میگردد؛ به درجهبندی کلی وب سایت شما یاری خواهد کرد.
با گونه های seo آشنا گردید!
به عبارتیطور که تا قبل از این اشاره شد، عملهای بهینه سازی بهشکلکلی، به 3 قسمت بهینه سازی فنی، بهینه سازی On-Page و بهینه سازی Off-Page گروهبندی میگردد. درحالتی که seo را مانند یک دسته ورزشی فکر کنید، برای موفقیت هم زمان به حمایت بهتر، حمله بهتر و تشویق هواداران نیاز دارید.
دراین دسته، بهینه سازی فنی بهتیتر جانبداری، با صرفهسازی محتوا یا این که به عبارتی بهینه سازی On-Page بهتیتر قلب حمله و seo Off-Page بهتیتر طریقهایی برای جذب و تعامل بیشتر و نگهداری مقر دوستداران دارای مسئولیت مجموعه در لحاظ گرفته میگردد.
بهینه سازی فنی (Technical سئو)
بهینه سازی تکنیکال بهمعنی باصرفهسازی جنبههای فنی یک اینترنتتارنما میباشد. با صرفهسازی موادتشکیل دهنده فنی یک اینترنتوب سایت، برای توفیق در seo، حیاتی می باشند.
در صدر کلیهچیز با معماری وب سایت آغاز میگردد. ساختوساز اینترنتسایتی که بهراحتی بوسیله موتورهای کاوش کراول و ایندکس گردد بسیار اساسی خواهد بود. درصورتیکه می خواهید دسترسی موتورهای کاوش به آحاد محتوای صفحه ها اینترنتتارنما دربرگیرنده متن، تصاویر و کلیپ سهل و آسان گردد، بایستی ساختار URL، ناوبری، لینک و پیوندهای داخلی و مفاد دیگر را با صرفه فرمائید. لینک و پیوند سازی داخلی یکیاز مهمترین بخش های seo میباشد، برای استخراج داده ها بیشتر دراین مورد بازرسی نوشتهعلمی چهگونه با لینک و پیوند سازی داخلی، بهینه سازی و ناوبری تارنما را تقویت کنیم؟ را به شما سفارش میدهیم.
تجربیات کاربری یک عنصر حیاتی در باصرفهسازی فنی یا این که seo تکنیکال میباشد. موتورهای کاوش همواره بر مداقه صفحاتی که با گاز لود می گردند و تجارب کاربری خیر ارائه مینمایند، تاکید داراهستند. عواملی مانند سازش با گوشی (Mobile Friendly)، سرعت صفحه های اینترنتوبسایت، بکپیوندها، توان دامنه، قدمت دامنه و … مثلا مهم ترین مواقعی میباشند که بایستی در seo فنی در لحاظ بگیرید.
یکیاز دیگر از منطقههای با صرفهسازی فنی یا این که seo فنی تارنما، دادههای ساختاریافته (Structured Data) مشمول AKA و Schema میباشند. دادههای ساختاریافته در واقع قسمتی از کد می باشند که در کدنویسی وبسایت قرار گرفته و سبب می شوند موتورهای کاوش داده ها بیشتری درباره صفحه ها اینترنتتارنما پیدا نمایند. از سایر عامل ها میاقتدار به CMS که مخفف Content Management System میباشد و امنیت تارنما اشاره نمود.
بهینه سازی در صفحه ها وب سایت (On-Page سئو)
seo در صفحه های تارنما یا این که سئوی On-Page بیشتر به با صرفهسازی محتوا اشاره دارااست. در بهینه سازی، محتوای اینترنتوبسایت می بایست برای 2 استفاده کننده با صرفه خواهد شد، یکیاز برای یوزرها و برای موتورهای کاوش.
این بدان مفهوم میباشد که بهینه سازی بایستی محتوایی که یوزرها در صفحه ها اینترنتوبسایت میبینند (محتوا) و چیزی که موتورهای کاوش خواهند رویت کرد (کدها و پارامترهای فنی) را با صرفه نماید. البته مقصود مهم، همواره تکثیر محتوای موءثر و کیفیت خوب میباشد.
گروه محتوای استخراجوکارها برای ساختوساز محتوایی موثر، کاربردی و کیفیت بالا میتوانند ترکیبی از منظورها و نیازهای مخاطبان، دادههای مو جود و محتوای ارگانیک با مرتبه بالا در گوگل را در لحاظ بگیرند.
گام اولیه: seo محتوا برای یوزرها
موضوعاتی را پوشش دهید که در آن تجارب یا این که تخصص دارید.
محتوا مشمول لغات کلیدی میباشد که یوزرها برای یافتن جواب سوال ها خویش از آنها استعمال مینمایند.
محتوا بایستی منحصر باشد خیر اینکه از منابع متعدد نسخه برداری گردد.
سوای ایرادات املایی و کتابت فارسی بوده و بهخیر نوشته گردد.
بهروز و دربردارنده داده ها ظریف باشد.
خوب از رقبای شما در ورقه حاصل موتورهای کاوش باشد.
دربرگیرنده فرمتهای گوناگون محتوایی (متن، تصویر، پادکست و کلیپ) باشد.
ساختار صحیح و قابل شعور برای یوزرها داشته باشد.
گام دوم: سئو محتوا برای موتورهای کاوش
تیتر seo یا این که سئو Title
توضیحات متا یا این که Meta Description
تگ H1 یا این که عنوان اساسی
زیرعنوانها (H2، H3، … و H6)
متن ها جایگزین تصاویر (Alt)
متن URL یا این که به عبارتی نشانی یکتای کاغذ شما