مهمترین کارهایی که در سئوی تکنیکال باید انجام شود
اتصال وبسایت به Google Search Console سئو در مشهد
از گزارش COVERAGE گوگل کنسول برای یافتن و رفع خطاهای کرول (crawl) به کار گیری فرمائید.
یک تارنما مپ XML ساختوساز فرمایید و به تمامی موتورهای جستجوی مهم ارسال نمایید.
ساختار تارنما و ساختار URL خویش را باصرفه فرمایید.
وبسایت خویش را مبتنی بر با استاندارهای بهینه سازی پیاده سازی نمائید. (مشاهده محاسبه لیست بهینه سازی وب سایت)
پس از ساخت وب سایت دقت نمائید که وب سایت شما هم در موبایل و هم در دسکتاپ سرعت بالایی داشته باشند.
2. سئوی داخلی تارنما (On Page بهینه سازی) چیست و مفاد اساسی در طراحی آن کدام میباشد؟
مراد از سئوی داخلی تارنما، seo صفحه های داخلی سایت که به مخاطبان نشان داده می شود میباشد و به طریق رابطه تارنما با موتورهای کاوش و یوزرها مربوط میگردد.
هرچند که موتورهای کاوش به یک وبسایت روی هم رفته نگاه می نمایند، با این اکنون درجه بندی تارنما ها براساس صفحه های آنها جاری ساختن می گردد؛ به همین ادله اساسی میباشد که به سئو تک به تک صفحه های تارنما خویش دقت فرمائید.
مهم ترین کارهایی که در سئوی داخلی می بایست صورت پذیرد:
تیتر صفحه ها تارنما خویش را با صرفه نمایید. این مهمترین فاکتور در سئوی داخلی وب سایت میباشد. تیتر صفحه های در نتیجه ها کاوش نمایش داده می شود و بایستی برای یوزرها جذاب باشد. تیتر یک شیت همینطور بایستی به ربات های موتور کاوش سرنخ های کافی درباره محتوای به عبارتی برگه را بدهد.
تگ H1 خویش را با صرفه نمائید؛ تگ H1 به عبارتی چیزی میباشد که تحت عنوان اولین و مهم ترین عنوان در صدر و بالای کاغذ نشان داده می شود. یک شیت سئو گردیده تنها دارنده یک تگ H1 میباشد و معمولاً عنوان مهم ورقه یا این که نوشتهعلمی است.
بقیه عنوان ها خویش را با صرفه فرمایید؛ خلال برچسب H1، یک کاغذ بایستی دارنده سرفصل های فرعی (H2, H3) برای قسمت های گوناگون باشد. در شکل وجود محتوای وقت گیر، تیترهای H2 و H3 رسیدگی برگه را برای یوزرها ریلکس خیس می نمایند و به وسیله خزنده ها یا این که کرولر ها کپی میشوند.
سئوی تصاویر را فراموش نکنید؛ هر تصویری که در یک ورقه به کارگیری میگردد می بایست به صحت با صرفه خواهد شد، در غیر این شکل موتورهای کاوش نمی توانند تصاویر جانور در وبسایت را شعور نمایند. مواقعی مانند seo اسم فولدر، اندازه و وسعت پوشه و متن جایگزین (alt) برای سئوی تصاویر بسیار اساسی میباشد.
پوسته بندی کاغذ را رعایت نمایید؛ تکثیر شیت ای با متن و تصاویر، سوای گذراندن زمان برای زیباسازی آن، یک نحوه سئوی نامناسب میباشد. اگرچه گوگل، صفحه های تارنما ها را مانند آدم نمی بیند، البته راه و روش هایی برای فهم و شعور ظواهر یک شیت یا این که لبریز بودن آن از تبلیغات و پنجره های پاپ آپ وجود دارااست و کلیه این موردها در حین فرایند درجه بندی گزینه دقت قرار میگیرد.
مفاد اصلی و ضروری در سئوی محتوا چیست؟
سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئوی داخلی وب سایت میباشد و با چگونگی محتوا و طرز بهبود آن مرتبط میباشد. ازآنجاکه محتوا یکیاز فاکتورهای بسیار اساسی توفیق در seo است، بخش اعظمی از متخصصات seo آن را یکیاز 3 فاکتور اساسی بهینه سازی میدانند.
تکثیر یک محتوای کامل که یوزرها آن را دوست داشته باشند و موتورهای کاوش بتوانند آن را مشاهده نمایند، ضمانت کننده توفیق هر سایتی است.
چهت نیل بدین مقصود، میتوانید از این راهبرد ها تبعیت نمائید:
روند ساختوساز محتوا با استیناف درباره لغات کلیدی شروع میشود. تعیین صحیح عبارات کلیدی منجر ارتقاء درجه وبسایت و قرار گیری وبسایت در ورقه اولیه گوگل میشود.
یک قدم پیش خیس بروید و درپی لغت ها کلیدی زمان بر (Long Tail Keywords) و عبارات کلیدی مرتبط از حیث معنایی (LSI) باشید و آنهارا به عنا وین، سرفصل ها و محتوای اساسی خویش اضافه فرمائید.
مطالب را تماما و وقتگیر منتشر نمایید تا یوزرها بتوانند آنچه را که میخواهند به دست آورند و موتورهای کاوش سرنخ کافی برای ادراک مورد محتوای شما داشته باشند.
به بقیه وبسایت های باکیفیت (در شکل منطقی بودن و ترجیحاً مربوط به مورد کاغذ وبسایت شما) و بقیه صفحه ها تارنما خودتان لینک و پیوند بدهید تا به یوزرها امداد فرمائید تا درباره یک زمینه بیشتر تفحص نمایند. اینکار منجر ارتقاء مرتبه وبسایت شما در گوگل می گردد.
از طرح ها، رنگ ها و پر رنگ کردن متن برای معلوم کردن قسمت های اساسی محتوای خویش در موتورهای کاوش به کار گیری نمایید.
مسلما ملاحظه کنید : فراگیری 0 تا 100 بهینه سازی محتوا
3. سئو آف پیج وب سایت (Off-Page بهینه سازی) چیست و چه نقشی در ارتقاء جايگاه وبسایت دارااست؟
offpage به اعتبار دادن تارنما شما نزد گوگل مرتبط میباشد. offpage را می اقتدار یکی فاکتور های اصلی درجه بندی دانست که قسمت عمده آن را می شود به اخذ بک پیوند و رپورتاژ از وب سایت های دارای اعتبار که منجر ارتقاء اعتبار وبسایت میگردند دانست.
یکیاز شیوه های ارتقا اعتبار نزد گوگل، اخذ پیوند از تارنما های دارای اعتبار دیگر است، هم اکنون در صورتی این تارنما ها در مسئله کار شما هم باشند که چه خوب. در واقع در صورتیکه تعداد بک لینک و پیوند های ختم گردیده به یک تارنما را نماد از محبوبیت آن تارنما نزد مخاطبان بدانیم طبیعی میباشد که هر چه تعداد بک پیوند های دارای اعتبار و کیفیت خوب به وب سایت بیشتر باشد احتمال ارتقا مرتبه آن وبسایت در حاصل گوگل بیشتر می گردد.
در واقع بک لینک و پیوند ها به گوگل این پیغام را میدهد که وب سایت شما میان دیگر وب سایت ها دارای اعتبار و قابل متکی بودن میباشد. بعداز این برهان می اقتدار سود گرفت احتمالا هرچقدر تعداد بکلینک ها و وبسایت هایی که به شما لینک و پیوند می دهند قدرتمندتر باشند، پس اثر گذاری بیشتری هم خواهند داشت.
اما اخذ پیوند از سایتی که در مسئله شغل شما فعالیت میکند اثر بسیار بیشتری نسبت به تارنما هایی داراهستند که هیچ ارتباطی با تارنما شما ندارد.
مهمترین نحوه های offpage وبسایت عبارتند از:
پیوند سازی؛ پیوند سازی روند اخذ بک پیوند از سایت های دیگر میباشد. این ارتباطات تحت عنوان «رای اتکا» شغل می نمایند و اعتبار سایت شمارا ارتقا میدهند. بک لینک و پیوند ها میتوانند بوسیله اشخاص دیگر ساختوساز شوند و یا این که یک دارای تخصص seo از روش ربات ها و یا این که به طور دستی مبادرت به ساخت backlink نماید.
تبلیغ مارک؛ گوگل دوست داراست مارک های شناخته گردیده را در جايگاه های بالای گوگل قرار دهد، چون عموم به آنان پشت گرمی بیشتری داراهستند. خلال تبلیغ وبسایت برای اخذ لینک و پیوند، می بایست روی تبلیغ اسم تجاری خویش نیز شغل نمائید و سخن درباره آن را در کانال ها و رسانه های اجتماعی رواج دهید. گوگل قادر است این سیگنال ها را اخذ نماید و به سایت هایی که عموم در باب آنان کلام می نمایند سکو بهتری دهد.
رپورتاژ اطلاع رسانی؛ از سایر طریق های لینک و پیوند سازی میباشد که شما میتوانید با پرداخت هزینه ای به وب سایت های دارای اعتبار در کاغذ ای از وب سایت آنها نوشتهعلمی قرار دهید و از آن لینک و پیوند اخذ کنید. وازه رپورتاژ به وسیله متخصصان سئوی اهل ایران ترویج پیدا نموده است و در اینترنت انگلیسی به رپورتاژ “پست مهمان” گفته میشود.
یادگرفتن تشکیل داد بک لینک و پیوند
اعتنا داشته باشید که چگونگی هر بک پیوند با بک لینک و پیوند دیگر مختلف میباشد و فقطً تعداد بک لینک و پیوند برای گوگل مدنظر وجود ندارد؛ به صورت نمونه ممکن میباشد یک تارنما فقط با اخذ یک backlink از یک وب سایت مرتبط و کارکشته رویش بیشتری نسبت به سایتی داشته باشید که یک سری backlink غیرمرتبط و بی چگونگی دارااست. در ایجاد کرد بک لینک و پیوند ها به موارد ذیل دقت داشته باشید:
در صورتیکه وب سایت اهل ایران دارید عملکرد نمائید در اولِ پیوند سازی از تارنما های اهل ایران و فارسی لهجه هم پیوند اخذ فرمائید.
پسوندهای دامنه تارنما ها برای گوگل اساسی میباشد، بطور نمونه وب سایت هایی که GOV – EDU میباشند معمولا از اعتبار بیشتری منتفع میباشند.
وب سایت های معتبری که پیوند کمتری به وبسایت ها میدهند معمولاً تأثیر بیشتری دارا هستند، پس در گزینش تارنما برای اخذ backlink آلرژی داشته باشید.
از وب سایت هایی لینک و پیوند اخذ فرمایید که عمر و سوابق متعددی داراهستند.
وبسایت هایی را که در موضوع کار شما میباشند در حق تقدم قرار دهید.
از تارنما هایی لینک و پیوند اخذ فرمائید که در درحال حاضر رویش میباشند و به طور منظم ایجاد محتوا می نمایند.
از وب سایت های پنالتی گردیده یا این که اسپم بک پیوند نگیرید.
کارایی فرمایید از تارنما های متعددی بک پیوند اخذ نمایید و مراحل پیوند سازی را صرفا به یک یا این که یکسری وبسایت محصور نکنید.
از گونه های پیوند ها (پیوند در متن، پیوند در تصویر، پیوند کامنتی، لینک و پیوند پروفایلی) به کارگیری نمائید.
لینک و پیوند های نوفالو هم اثر گذارند و از آنها غافل نشوید.
لینک و پیوند سازی را در حین بازه مجال اجرا دهید و در صدر تعداد متعددی بک پیوند اخذ فرمائید.
در لینک و پیوند سازی صرفا از لغات کلیدی تحت عنوان انکر تکست به کار گیری نکنید و از عبارات هم معنی، به کار گیری از واژه و کلمه کلیدی و مارک در کنار همدیگر و یا این که نشانی پیوند تحت عنوان Anchor text به کار گیری نمائید.